Search

راهنمای جامع کفش‌ جیر

راهنمای کامل در مورد کفش جیر

فهرست مطالب

یکی از کفش‌هایی که در دنیای مد توانسته انقلابی بزرگ به راه بیاندازد، کفش‌های جیر هستند. این محصولات دارای جنسی متفاوت بوده و نگهداری از آنها، بسیار سخت است. از این رو افراد زیادی تمایل به خرید آنها ندارند. این کفش‌ها در مدل‌های مختلف تولید شده و تنوع رنگی بالایی دارند. پوشیدن کفش جیر مردانه و زنانه دارای یک سری قوانینی است که با رعایت آنها، می‌توانید از زیبایی و کیفیت آنها بهرمند شوید.

کفش جیر چیست؟

پارچه مورد استفاده در این کفش‌ها، نوعی پارچه لوکس به شمار می‌رود و زیبایی خاص خود را دارد. در واقع جیر نوعی چرم با ظرافت بالا است. این پارچه با استفاده از بخش زیرین پوست حیواناتی چون بره، بز، گوساله، خوک و گوزن تهیه می‌شود. جیر به عنوان نوعی پارچه چرم، دارای بافت دانه کامل نبوده و از استحکام چرم طبیعی برخوردار نیست. در ابتدا از این پارچه فقط برای تولید دستکش، استفاده می‌شد؛ اما با پیشرفت فناوری و استفاده از روش‌های نوین، در سال‌های بعد از این جنس پارچه برای تولید انواع لباس، کیف و کفش نیز استفاده شد. این پارچه دارای بافت پرزدار بوده و لطافت زیادی دارد. به همین سبب نیز مورد توجه تولیدکنندگان کیف و کفش قرار گرفته و در تولید انواع کفش چرم طبی زنانه و مردانه، از آن استفاده می‌شود.

کفش جیر چیست؟

تعمیر کفش جیر

یکی از مشکلاتی که در پوشیدن انواع کفش جیر نظیر نیم بوت جیر مردانه ممکن است با آن روبرو شوید، خراشیدگی و یا چرک شدن آنها است. برای این که بتوانید این کفش‌ها را تعمیر کنید، یک روش ساده وجود دارد. شما می‌توانید برای این کفش‌ها، یک برس مخصوص تهیه کنید. سپس زمانی که به حمام می‌روید، کفش‌های جیر را نیز با خود به حمام ببرید! اشتباه نکنید، این کار برای شستشوی کفش جیر نیست، بلکه باید بگذارید کفش‌ها یک طرف حمام باشند تا در اثر بخار، پرز آنها، خیس بخورد و بلند شود. سپس با استفاده از برس، کفش‌های خود را برس بکشید. با این کار، کفش‌هایتان تعمیر شده و دیگر، کهنه به نظر نخواهند رسید. در ضمن شما می‌توانید در صورت خراشیدگی کفش‌های خود، با استفاده از یک سوهان چوبی، این خراشیدگی‌ها را رفع کنید. در ادامه این کار می‌توانید از برس برای احیای پرزها و یا استفاده کنید.

تعمیر کفش جیر

کفش جیر را چطور تمیز کنیم؟

پارچه جیر که در تهیه کفش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد نیاز به نگهداری مرتب دارد. این پارچه می‌تواند لکه‌های مختلفی را بگیرد. به همین سبب نیز تمیز کردن آن به یکی از دغدغه‌های صاحبان این کفش‌ها تبدیل شده است. برخی تصور می‌کنند که به دلیل پارچه‌ای بودن جنس این کفش‌ها، شستن کفش جیر در ماشین لباسشویی می‌تواند چاره ساز باشد؛ اما توصیه می‌شود از انجام این کار، صرف نظر کرده و با استفاده از روش‌های مختلف دیگر این کفش‌ها را تمیز کنید. به منظور تمیز کردن لکه‌های روغنی بر روی این محصولات می‌توانید از پودر تالک استفاده نمایید. ابتدا با استفاده از پارچه سفید نرم، لکه را بمالید. سپس پودر تالک را بر روی آن بریزید تا یک شب بر روی آن بماند. روز بعد، پودر را با استفاده از جاروبرقی و برس، تمیز کنید.

اگر لکه کفش جیر، لکه جوهر باشد می‌توانید آن را با آب و سرکه رفع کنید. سه قسمت آب را با یک قسمت سرکه سفید ترکیب کنید و با یک پارچه، آن را بر روی لکه بمالید. بعد از نیم ساعت، لکه را با برس، تمیز کنید. در صورت پاک نشدن لکه، می‌توانید از الکل نیز استفاده کنید. در آخر نیز با استفاده از حوله مخصوص و یا یک برس، می‌توانید باقی مانده الکل و لکه را از کفش، پاک نمایید.

چگونه کفش جیر را گشاد کنیم؟

اگر کفش چرم زنانه از نوع جیر خریداری کرده‌اید؛ ولی در عین ناباوری، متوجه تنگ بودن آن شده‌اید، نگران نباشید. برای این که بتوانید کفش‌هایتان را بزرگتر کنید، روش‌های مختلفی وجود دارد. از جمله این روش‌ها می‌توان به استفاده از ابزار و تجهیزات مخصوص گشاد کردن کفش اشاره کرد. ابتدا باید ابزاری متناسب با ابعاد و قالب کفش خود، انتخاب کنید. روی ابزاری که انتخاب کرده‌اید، اسپری بزنید و آن را داخل کفش قرار دهید. این ابزار را داخل کفش، به قدری تکان دهید تا قالب در داخل کفش، لق شود. این عملیات را برای چندبار تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. به منظور گشاد کردن این محصولات، هرگز از گرما و سرما استفاده نکنید. گرم و سرد شدن می‌تواند منجر به پاره شدن کفش شما شود. جنس کفش را بررسی کنید تا مطمئن شوید که جنس آن قابلیت گشاد شدن دارد.

چگونه کفش جیر را گشاد کنیم

روش دیگر برای گشاد کردن کفش جیر این است که از اسپری استفاده کنید. گذشته از تأثیری که اسپری کردن در تمیز کردن کفش چرم جیر دارد می‌توان از آن برای افزایش سایز آن نیز استفاده کرد. به کفش‌های خود اسپری بزنید و بعد از آن برای چند ساعت کفش‌ها را بپوشید. به این ترتیب، کفش‌ها تا یک تا یک و نیم سایز، بزرگ خواهند شد. این روش، یک روش ایده آل و مقرون به صرفه است. این فرایند را می‌توانید برای چند بار تکرار کرده و نتیجه بگیرید. در صورتی که پنجه کفش شما تنگ است، آن را گشاد نکنید، زیرا طراحی این کفش‌ها به این گونه بوده است. برای مشاهده مدل‌های جدید کفش جیر می‌توانید از برند خارجی John Lewis دیدن کنید.

انواع کفش‌های جیر

کفش جیر در انواع رنگ‌ها و مدل‌های تولید و به بازار ارائه می‌شود. شما می‌توانید این محصولات را در مدل‌های مردانه، زنانه و بچه گاه مشاهده کنید. در صورت تمایل به خرید این نوع کفش‌های می‌توانید آن را در انواع کفش جیر اسپرت، نیم بوت های مردانه و زنانه و کفش‌های پاشنه تخت، پیدا کنید. این محصولات با رنگ بندی‌های روشن و تیره در بازار موجود هستند که دست مشتریان را برای انتخاب آنها باز گذاشته است. فقط نکته‌ای که در خرید انواع کفش جیر وجود دارد، اصل بودن پارچه جیر است. از آنجایی که این کفش‌ها نوعی کفش چرم هستند، می‌توانید از روش‌های تشخیص کفش چرم اصل استفاده کنید.

انواع کفش‌ جیر

مشاهده محصولات کفش چرم زنانه

روش‌های مراقبت از کفش جیر

برای مراقبت از کفش‌های جیر باید در صورت فرسوده شدن پاشنه آنها، نسبت به تعمیر این محصولات اقدام کنید. به منظور افزایش مقاومت کفش، آن را با اسپری ضد آفتاب بپوشانید. این موضوع در مورد کفش‌های چرم طبیعی و چرم مصنوعی صدق می‌کند. اگر کفش‌هایتان خیس شده‌اند، به منظور حفظ شکل آنها از روزنامه استفاده کرده و داخل آن را پر کنید. روزنامه، رطوبت را به خود جذب کرده و فرم کفش را حفظ می‌کند. این کفش‌ها را باید در کمدهایی قرار دهید که دارای دمای اتاق باشد. در صورت خشک شدن این کفش‌ها و احتمال شکستگی می‌توانید از وازلین برای کفش جیر استفاده کنید. این کار، چربی را به کفش‌ها برمی گردانند.

روش‌های مراقبت از کفش جیر

واکس مخصوص کفش جیر

در صورتی که بر روی کفش جیرتان لک افتاده است، باید آن را با استفاده از دستمال نرم تمیز کرده و سپس با استفاده از برس و واکس کفش جیر آن را به آرامی بمالید. این کار باعث می‌شود تا هر گونه لک موجود در این کفش‌ها از بین رفته و کیفیت پرزهای آن به روال سابق برگردد. استفاده از واکس‌های مخصوص این نوع کفش‌ها و آموزش طرز تمیز کردن کفش جیر، در مراقبت از آنها ضروری است.

سخن پایانی

برند چرم سورنا از جمله تولیدکنندگان انواع کفش چرم است. این برند با استفاده از فناوری روز دنیا و چرم طبیعی، این کفش‌های را تولید می‌کند. با خرید از این برند، می‌توانید خرید کفش با کیفیت با قیمت مناسب را تجربه کنید.

 

اشتراک‌گذاری مطلب

مطالب مرتبط

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.