Search

تشخیص کمربند چرم طبیعی

روش تشخیص کمربند چرم

فهرست مطالب

تشخیص کمربند چرم طبیعی از صنعتی، کار سختی نیست اگر از ویژگی‌های مخصوص چرم آگاهی داشته باشید. از جمله تفاوت‌های اساسی این محصول با محصول‌های دیگر می‌توان به بوی خاص چرم، یکپارچگی چرم اصل، وزن و نامنظمی بافت آن اشاره کرد. معمولا برای برش چرم مصنوعی و طبیعی امروزه از دستگاه برش لیزر برای این کار استفاده می‌شود.

 اگر تشخیص نادرست داشته باشید، با پرداخت هزینه ببالا، یک محصول نامرغوب و تقلبی خریداری خواهید کرد. در ادامه به روش‌های تشخیص کمربند می‌پردازیم‌.

چگونه کمربند بر روی شلوار قرار می‌گیرد؟

بهتر است کمربند چرم مردانه را به صورت مناسب و دقیق بر روی شلوار قرار دهید تا ظاهر شما نظم خاصی داشته باشد. اندازه کمربند باید مناسب با جنس و مدل شلوار شما باشد. بیشتر اوقات کمربند همراه با کیف، کفش و کلاه چرم در استایل استفاده و یک مثلث جذابیت را ایجاد می‌کنند.

 اما از آنجایی که محل قرار گیری آن بر روی شلوار است باید به تناسب آن با شلوار نیز توجه کرد. کمربند باید به طور مناسب بر روی شلوار قرار گیرد تا دور کمر را فشرده اما نافرم نکند. اگر سایز شلوار شما ۳۴ است، بهتر است از کمربندی با سایز ۳۶ یا ۳۸ استفاده کنید.

روش تشخیص کمربند چرم

کمربند چرمی یک وسیله ضروری و کاربردی است که به ویژه توسط آقایان استفاده می‌شود. همچنین، کمربند زنانه چرمی نیز یک انتخاب عالی برای تکمیل استایل خانم‌ها است. کمربند چرمی فقط یک نوار باریک و انعطاف پذیر برای نگه داشتن لباس شما نیست، بلکه یک عنصر اساسی برای شکل گیری استایل و کلاس شما است.

روش تشخیص کمربند چرم

کیفیت این کمربند می‌تواند تاثیر زیادی بر دید ظاهری شما داشته باشد. خرید کمربند چرم مردانه در سایت ما به راحتی قابل انجام است. در ادامه به نحوه تشخیص کمربند چرم طبیعی می‌پردازیم.

  • بررسی ظاهر کمربند

کمربند چرم اصلی باید دارای ظاهری بی عیب و یکدست باشد. این به این معناست که چرم طبیعی باید بدون هیچ گونه پرز، خراش، سوراخ یا عیب دیگری باشد. چرم‌های تقلبی اغلب دارای ایرادات ظاهری مختلف هستند که نشان از کیفیت پایین آن‌ها می‌دهد. کمربندهای چرم اصل اغلب دارای رنگ طبیعی و یکدست هستند مانند رنگ قهوه‌ای تیره یا مشکی در کمربندهای چرم گاوی هستند در حالی که کمربندهای تقلبی معمولا دارای رنگ‌های غیرطبیعی خواهند بود.

  • لبه های کمربند را بررسی کنید

لبه‌های کمربند چرمی اصالت آن را مشخص می‌کند زیرا چرم واقعی از پوست حیوانات به دست می‌آید و دارای الیاف و کلاژن طبیعی است. بنابراین، لبه‌های برش خورده کمربند چرمی، ساختاری فیبری دارند که این اصالت را نشان می‌دهد. بنابراین، وقتی کمربند چرمی برای خود سفارش می‌دهید، به لبه‌های آن دقت کنید.

در کمربند‌های اصل و طبیعی، لبه‌ها کاملا یکنواخت نیستند و معمولا خشن و ناهموار دارند. از سوی دیگر، کمربند مصنوعی با سطحی یکنواخت و لبه‌های برش خورده صاف است.

  • بررسی بافت چرم

تشخیص کمربند چرم طبیعی مردانه بر اساس بافت آن انجام می‌شود. بافت چرم طبیعی باید با بافت چرم حیوانات گاو و بوفالو همخوانی داشته باشد که نرمی و واقعیت خاص خود را به خوبی نشان دهد. در حالی که چرم‌های مصنوعی اغلب دارای بافت مصنوعی و غیر واقعی هستند. همچنین، کمربند چرم طبیعی سنگین‌تر از کمربندهای مصنوعی است.

وزن بالاتر آن به دلیل استفاده از پوست طبیعی حیوانات است. پوست حیوانات دارای بافت طبیعی است که باعث افزایش وزن نهایی کمربند می‌شود. همانطور که می‌دانید، چرم مصنوعی از مواد پلیمری مانند PVC یا PU ساخته می‌شود و این مواد وزن کمتری نسبت به چرم طبیعی دارند. همچنین، کمربند‌های چرم طبیعی مردانه معمولا ضخیم‌تر از کمربند‌های چرم مصنوعی هستند.

  • رایحه کمربند چرم

چرم طبیعی اصلی دارای عطر خاصی است که در چرم مصنوعی یافت نمی‌شود، این عطر شبیه به بوی خاک یا چوب و ناشی از روغن‌ها و چربی‌های طبیعی در پوست حیوانات است که به محافظت از آنان در برابر عوامل محیطی کمک می‌کند.

  • قیمت کمربند چرم اصل

مقایسه قیمت یکی از روش‌هایی است که به راحتی می‌توان اصلی بودن یا تقلبی بودن یک کمربند چرم را تشخیص داد. کمربند‌های چرم اصلی معمولا قیمت بالاتری نسبت به کمربند‌های چرم مصنوعی دارند. قیمت کمربند چرم اصل طبیعی بالاتر از چرم مصنوعی است و این موضوع به دلیل کیفیت بالای چرم و مهارت متخصصان در ساخت آن است. چرم طبیعی از ماندگاری بالایی برخوردار بوده و توسط متخصصان ماهر ساخته می‌شود که دستمزد بالاتری دریافت می‌کنند.

قیمت کمربند چرم اصل

  • توجه به آستر چرم

برای تشخیص کمربند چرم طبیعی به پشت چرم دقت کنید، چرم طبیعی پرزدار است و آستر چرم مصنوعی با نخ دوخته شده است. این روش یکی از اصولی‌ترین روش‌ها برای تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی است. مشکل اینجاست که هنگام خرید کت و کفش، ما نمی‌توانیم چرم را بشکافیم تا پشت آستر محصول را ببینیم. راه حل این مشکل این است که به لبه‌های چرم طبیعی دقت کنیم تا بافت پرز مانند را ببینیم.

  • خیس کردن چرم

استفاده مداوم و زیاد از آب می‌تواند به آسیب رسیدن به چرم طبیعی و ایجاد لکه بر روی آن منجر شود. برای تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی، می‌توانید چند قطره آب روی آن بریزید و اگر آب به سرعت جذب شود به احتمال زیاد چرم طبیعی است.

  • انجام تست شعله

یکی از روش‌های قدیمی برای آزمایش اصل بودن چرم، استفاده از شعله زیر آن است. برای این کار باید فندک یا کبریت را به مدت 5 تا 10 ثانیه زیر یک قسمت از کمربند قرار دهید.

کلام آخر

تشخیص کمربند چرم طبیعی اصلی از نسخه‌های کم کیفیت یکی از مهمترین مسائل برای علاقه‌مندان به محصولات چرمی است؛ زیرا چرم مصنوعی هیچگونه دوام و زیبایی طبیعی چرم را ندارد. در این مقاله برای شما عزیزان به چندین روش تشخیص کمربند چرم پرداختیم تا انتخابی مناسب داشته باشید.

 

اشتراک‌گذاری مطلب

مطالب مرتبط

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.