Search

اصول انتخاب کفش مجلسی زنانه

اصول انتخاب کفش مجلسی زنانه

فهرست مطالب

یکی از مشکلاتی که خانم‌ها به هنگام خرید کفش دارند، انتخاب بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای استفاده در مجالس است. اکثر خانم‌ها نمی‌دانند که مدلی که برای پوشیدن در مجالس انتخاب می‌کنند باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند. این در حالی است که با در نظر گرفتن چند راهکار و رعایت چند اصل ساده، می‌توانید بهترین کفش مجلسی زنانه را انتخاب کرده و از خرید خود بهترین استفاده را بکنید.

به پاشنه کفش مجلسی دقت کنید

یکی از نکات مهمی که اهمیت زیادی دارد، پاشنه کفش مجلسی است. این که پاشنه به چه فرمی باشد و یا ارتفاع آن چقدر باشد بر استایل شما تأثیر گذاشته و موجب زیبایی لباس و تیپ شما خواهد شد. شما باید به هنگام خرید کفش به پاشنه آن توجه کنید و مدلی را انتخاب کنید که پاشنه آن با شرایط شما تناسب داشته باشد. در بررسی پاشنه باید به دو عامل دقت داشته باشید:

نوع پاشنه

کفش‌هایی که به صورت پاشنه بلند دوخته می‌شوند در انواع مختلفی تولید شده‌اند. برخی از آنها دارای پاشنه تیز و بلند بوده و برخی دیگر، پاشنه‌هایی توپر دارند. توجه داشته باشید که پاشنه‌های تیز و بلند باعث می‌شوند به پاها و کمر شما فشار وارد شود. به هنگام استفاده از این نوع کفش‌ها، زانوها به جلو خم می‌شوند و ممکن است بعد از مدتی متوجه شوید که وضعیت ستون فقرات شما، تحت تأثیر این موضوع، دچار ایراد شده است. با توجه به تحقیقات انجام شده و تجربه‌های به دست آمده، پاشنه مناسب کفش خانم‌ها، پاشنه‌ای است که توپر باشد. کفش‌های لژدار و کفش‌هایی که پاشنه آنها به صورت توپر است به شما کمک می‌کنند تا تعادل خود را به خوبی حفظ کرده و بتوانید برای مدت زمان طولانی با آنها راه بروید. بدون شک عوارض کفش غیر استاندارد به قدری است که صرفا به زیبایی آن‌ها اکتفا نکنید.

ارتفاع پاشنه

ارتفاع پاشنه، عامل دیگری است که باید در زمان خرید به آن توجه کنید. درست است که مدل‌های پاشنه بلند، شما را خوش تیپ‌تر و اندام شما را کشیده‌تر نشان می‌دهند؛ اما این دلیل نمی‌شود تا سلامت خود را به خطر بیاندازید. انواع کفش‌ پاشنه بلند به پاهای شما، فشار زیادی وارد می‌کنند. برخی افراد به دلیل این که قد کوتاهی دارند، تمایل دارند از کفش های مجلسی با پاشنه 10 سانتیمتری استفاده کنند؛ اما با توجه به خطراتی که این نوع پاشنه‌ها به دنبال دارند، توصیه می‌شود از پوشیدن آن‌ها تا حد امکان، خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: اندازه پاشنه مناسب برای کفش خانم ها چه قدر است؟

به طرح و جنس کفش توجه کنید!

یکی از مسائلی که باید به هنگام خرید باید مد نظر داشته باشید جنس و طرح کفش است. استفاده از کفش‌های مجلسی با جنس خوب، باعث می‌شود تا هم استایل شما، جذاب‌تر به نظر برسد و هم این که می‌توانید برای طولانی مدت از آنها استفاده کنید. در اکثر موارد، این کفش‌ها دارای جنس چرم هستند. کفش چرم مجلسی زنانه به دلیل کیفیتی که دارد، کمتر دچار ایراد شده و از طول عمر بالایی برخوردار است. در ضمن این کفش‌ها اگر با استفاده از چرم اصل تهیه شده باشند می‌توانند سلامت پاهای شما را حفظ کنند. از آن جایی که این جنس دارای انعطاف پذیری بالایی است و هوا به خوبی می‌تواند در داخل آن در جریان باشد، پاهای شما در داخل آن‌ها بسیار راحت هستند.

به طرح و جنس کفش توجه کنید

از آن جایی که جنس چرم دارای ارزش بالایی است ممکن است این نوع کفش‌ها با قیمت بالایی به فروش برسند. البته کیفیت و کارایی آن‌ها، توجیه خوبی برای قیمت آنها است؛ اما اگر دیدید که این محصولات با قیمت پایین به فروش می‌رسد، شک نکنید که جنس آن، چرم اصل نیست. این مدل‌ها با استفاده از چرم مصنوعی ساخته می‌شوند و کیفیت قابل قبولی ندارند. مورد دیگر در مورد کفش‌های مجلسی، طرح آنها است. کفشی که برای مجالس رسمی تهیه می‌شوند باید طرح رسمی نیز داشته باشند. کفش‌هایی که دارای دیسک‌های کوچک هستند و یا تزئیناتی چون مروارید و سنگ‌های قیمتی دارند جزو مدل‌های رسمی به شمار می‌آیند. مدل‌هایی که دارای زیپ، بند و دیگر ملزومات هستند، برای استفاده در مجالس غیر رسمی به کار می‌روند. کفش‌های جیر، ساتن و مخمل نیز گزینه خوبی برای مجالس هستند؛ اما کمتر رسمی می‌باشند.

چه رنگ کفشی مناسب است؟

 در اکثر موارد توصیه می‌شود تا رنگ کفش خود را با رنگ لباس، بند ساعت و یا شال خود، ست کنید؛ اما این نکته را باید عنوان کنیم که ست کردن رنگ کفش با این اکسسوری ها، ضرورتی ندارد. شما می‌توانید برعکس این حالت را نیز انتخاب کنید. مثلاً اگر دوست دارید لباسی با رنگ تیره بپوشید، می‌توانید کفشی با رنگ روشن را نیز انتخاب کنید. فقط توجه داشته باشید که بعد از پوشیدن لباس و کفش‌های خود، نگاهی با استایل خود بیاندازید، اگر ظاهر خود را پسندیدید، قطعاً انتخاب مناسبی داشته‌اید؛ اما اگر چنین نبود، شک نکنید و کفش‌های خود را تعویض نمایید.

یک نکته که در انتخاب رنگ و طرح کفش مجلسی باید به آن توجه کنید این است که طرح لباس و کفش‌های شما نباید به گونه‌ای باشد که تیپ شما را شلوغ نشان دهد. به این معنا که اگر لباس شما دارای پارچه طرح دار است، کفشی را انتخاب کنید که طرح آن ساده باشد. به این ترتیب می‌توانید میان طرح لباس و کفش خود، تعادل ایجاد کرده و به زیباتر نشان دادن استایل خود، کمک کنید.

راحتی کفش مجلسی را فراموش نکنید!

مهم‌ترین اصل در انتخاب کفش مجلسی، راحتی آنها است. به این معنا که کفش‌ها باید به گونه‌ای باشند که پاهای شما در آن، احساس راحتی کند. متأسفانه بانوان به این موضوع چندان اهمیت نمی‌دهند و گاهی فقط ظاهر محصولات برای آنها مهم است. به همین دلیل نیز در اکثر مجالس می‌توان بانوانی را دید که به خاطر پوشیدن کفش‌های نامناسب، نمی‌توانند به درستی راه بروند. شما باید به هنگام خرید، به این موضوع توجه داشته باشید که آیا اندازه کفش با پای شما تناسب دارد یا خیر. در ضمن بررسی کنید جنس کفش دارای انعطاف پذیری باشد تا پاهای شما، اذیت نشوند. استفاده از مدل‌هایی که دارای پاشنه خیلی بلند هستند نیز توصیه نمی‌شود. شما می‌توانید با خرید کفش چرم طبی زنانه، هم زیبایی و هم راحتی را به خود هدیه بدهید.

راحتی کفش را فراموش نکنید

سخن پایانی

برند چرم سورنا از جمله معتبرترین برندهای تولید کننده انواع کفش است. شما می‌توانید از محصولات متنوع و زیبای این برند دیدن کرده و کفشی مناسب برای خود انتخاب کنید. تمامی محصولات این برند با استفاده از چرم طبیعی دوخته شده‌اند و کیفیت فوق العاده ای دارند. باخرید از این مجموعه، می‌توانید با قیمت مناسب، صاحب کفش مجلسی چرم شوید.

مشاهده محصولات کفش چرم زنانه

اشتراک‌گذاری مطلب

مطالب مرتبط

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.