Search

آموزش چند مدل بستن بند کفش

آموزش بستن بند کفش

فهرست مطالب

یکی از امتیازات پوشیدن و خرید کفش بند دار قابل تنظیم بودن اندازه آن است. متخصصان ارتوپد همیشه توصیه می کنند انتخاب کفش های بندی را در اولویت قرار دهیم. چرا که پوشیدن کفش تنگ یا گشاد می تواند آسیب های جدی به سلامت پا وارد کند. کفش بند دار این امکان را فراهم می کند که شما بتوانید اندازه کفش خود را به راحت ترین حد ممکن برسانید.

اما مسئله ای که در رابطه با این کفش ها مطرح است طریقه بستن بند کفش است. بسیاری از افراد برای فرار کردن از بستن بند کفش همیشه به سراغ کفش های بدون بند می روند. در مقابل، خیلی ها علاقه به استفاده از انواع مدلهای جدید و گوناگون بند کفش دارند.

آموزش بستن بند کفش

 

امروزه استفاده از روش ها و مدل های مختلف بستن بند کفش، زیبایی کفش ها را دو چندان می کند. اگر شما هم جزو افراد زیباپسند و تنوع طلب هستید، در این مقاله از مجموعه مقالات چرم سورنا با ما همراه باشید تا با چند روش بستن بند کفش آشنا شویم. بند کفش را با روش های مختلفی می توان بست.

امکان استفاده از انواع گره ها، انواع بندها و انواع رنگها وجود دارد. اما نکته مهم توجه به مدل کفش و نوع کارایی آن است. بنابراین روش بستن بند کفش را باید کاملا متناسب با کفش انتخاب کرد. برای بستن برخی از انواع کفش ها از جمله پوتین های نظامی، کفش های ایمنی کار و… باید از یک روش خاص تبعیت کرد.

این افراد موظفند طریقه صحیح بستن بند کفش یا پوتین خود را بیاموزند. معمولا بند اکثر کفش های رسمی که در محل کار پوشیده می شوند به روش ساده بسته می شوند.

طریقه بند کفش ساده

رایج ترین مدل بند کفش که از گذشته تا کنون مورد استفاده اکثریت بوده است مدل بند کفش ساده است. این روش را می توانید به کودکان خود آموزش دهید تا در صورت خارج شدن بند کفش هایشان، بتوانند دوباره آنها را ببندند. جهت بستن بند کفش در این روش ابتدا دو سر بند را از رو وارد دو سوراخ ردیف پایین کنید.

سپس آنها را به صورت ضربدری و از زیر به رو، از درون سوراخ های ردیف دوم عبور دهید. همین کار را ادامه دهید تا به بالاترین ردیف برسید. حال دو سر بند را به همدیگر گره بزنید.

طریقه بستن بند کفش ساده

بستن بند کفش دو رنگ

اگر می خواهید یک مدل جدید و خاص را جهت بستن بند کفش های خود به کار بگیرید، می توانید از دو بند با دو رنگ متفاوت استفاده کنید. بند کفش دو رنگ در مدل های مختلف بسته می شود و جلوه و جذابیت خاصی به کفش ها می بخشد.

یکی از شیوه های بستن بند کفش با استفاده از دو رنگ بدین صورت است که: ابتدا دو بند را به همدیگر گره می زنید و سر یکی از بند ها را از یکی از سوراخ های ردیف پایین و از زیر به رو وارد می کنید. به طوری که گره ایجاد شده به طور کامل در سمت داخل پنهان شود.

همان رنگ را به ترتیب از سوراخ های همان ردیف عبور دهید و هر بار حلقه ای ایجاد کنید تا سر دیگر بند پس از عبور از سوراخ های رو به رویی از داخل آن حلقه عبور کند. در انتها از گره مخفی استفاده کنید.

بستن بند کفش دو رنگ

روش دیگر برای بستن بند کفش دو رنگ، استفاده از بافت حصیری است. در این روش ابتدا یک سر بند کفش به صورت اریب از داخل سوراخ ها عبور می کند. سپس سر دیگر بند که رنگ دیگری دارد از میان آن بند های بافته شده به صورت بافت حصیری عبور می کند. مدل های دیگر بند کفش را نیز می توانید با دو رنگ اجرا کنید.

بستن بند کفش به روش ارتشی

اگر می خواهید کفش های شما دارای بیشترین انعطاف پذیری باشند از مدل بند کفش ارتشی استفاده کنید. در این روش ابتدا دو سر بند کفش را از دو سوراخ ردیف پایین و از زیر به رو عبور می دهید. سپس هر کدام از دو سر به سوراخ بالایی در همان ردیف وارد می شود. در مرحله سوم، دو سر به صورت ضربدی از دو سوراخ ردیف بالایی عبور می کنند.

همین روند را ادامه دهید تا به بالاترین ردیف برسید. در نهایت، دو سر بند را محکم گره بزنید.

بستن بند کفش نردبانی

این نوع بند کفش بسیار محکم است و برای کوهنوردان و دوچرخه سواران توصیه می شود. در این روش ابتدا دو سر بند را از دو سوراخ پایینی از زیر به رو وارد می کنیم. حال هر یک از سر ها در ردیف خودش وارد سوراخ ردیف دوم می شود. سپس هر یک از دو سر بند را از زیر بند در بین دو سوراخ مقابل عبور داده و از سوراخ بالایی در همان ردیف عبور می دهیم.

همین کار را با سر دیگر و در طرف دیگر انجام می دهیم. این کار را ادامه می دهیم تا به انتها برسیم. در نهایت از گرهی محکم برای بستن دو سر بند کفش استفاده می کنیم.

بستن کفش به روش  دندانه دار

گاه با استفاده از بستن بند کفش به روش دندانه دار می توانید از تکراری بودن مدل بند کفش های خود رها شوید. در این مدل ابتدا دو سر بند کفش را از دو سوراخ پایینی اما این بار از رو به زیر عبور دهید. حال یکی از بندها را در سوراخ بالایی از ردیف خودش و دیگری را به سوراخ بالایی در ردیف مقابل وارد کنید.

بار دیگر این کار را برعکس انجام دهید. یعنی بندی که در ردیف خودش حرکت کرده بود حال به سوراخ بالایی از ردیف دیگر وارد می شود و بالعکس. همین روند را ادامه دهید تا به آخرین ردیف برسید. در نهایت دو سر بند کفش را با روش دلخواه خود به هم گره بزنید.

اشتراک‌گذاری مطلب

مطالب مرتبط

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.