Search

راهنمای انتخاب کیف لوازم آرایش چرم

راهنمای انتخاب کیف لوازم آرایش چرم

فهرست مطالب

رها کردن لوازم آرایش ریز و درشت در داخل کیف دوشی یا بر روی میز توالت، موجب گم شدن و آسیب دیدن آن‌ها می‌شود. بدتر از همه اینکه باعث ایجاد لکه‌های مختلف بر روی کیف یا لباس و … خواهد شد. بنابراین وجود یک کیف جداگانه برای نگهداری این لوازم، امری ضروری است. کیف لوازم آرایش، کیفی کوچک و کاربردی است و همان‌طور که از نامش پیداست جهت نظم دهی و نگهداری لوازم آرایشی خانم‌ها طراحی شده است. این کیف‌ها با استفاده از متریال‌های مختلف تولید می‌شوند. در این میان انواع کیف لوازم آرایش چرم که از جمله جذاب‌ترین و باکیفیت‌ترین اکسسوری‌ها هستند در نزد بانوان بسیار محبوب‌اند. در ادامه می‌خواهیم شما را با انواع کیف لوازم آرایش و نحوه انتخاب مناسب‌ترین کیف و طریقه نگهداری و شستشوی آن‌ها آشنا کنیم.

انواع کیف لوازم آرایش چرم

اگر نگاهی به ویترین فروشگاه کیف و کفش چرم بیندازید انواع مختلفی از کیف‌های لوازم آرایشی را خواهید دید. آن‌ها را می‌توان از نظر ویژگی‌های مختلف دسته‌بندی کرد. به عنوان مثال با استفاده از متریال‌های مختلف تولید می‌شوند. آن‌ها از نظر جنس به انواع پارچه‌ای، چرمی، مخمل، پلاستیکی و … تقسیم‌بندی می‌شوند. همچنین از نظر اندازه در سه گروه بزرگ، کوچک و متوسط قرار می‌گیرند که هر کدام کارایی‌های منحصر به فردی دارند. از نظر کیفیت نیز همه آن‌ها در یک سطح نیستند. اما اگر به دنبال جنس با کیفیت می‌گردید بهتر است کیف لوازم آرایش چرمی را انتخاب کنید.

و اما اگر نوع طراحی و مدل کیف‌ها را معیار دسته‌بندی آن‌ها قرار دهیم می‌توانید آن‌ها را در مدل‌های متنوعی را برشمارید. از جمله مدل جیبی که تنها دو سه قلم وسیله آرایشی درون آن جای می‌گیرد و اندازه بسیار کوچکی دارد و برای استفاده روزمره مناسب است. همچنین مدل مسافرتی که دارای محفظه‌ای محکم و قسمت‌های مخصوص نظم دهی لوازم آرایشی هستند و برای ارسال لوازم آرایشی به عروس و یا مسافت‌های طولانی مناسب‌اند. همچنین می‌توان به مدل‌های دیگری از جمله کیف آرایش کیسه‌ای، زیپ دار، چمدانی و … اشاره کرد. بنابراین می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه شخصی خود به سراغ انتخاب بهترین نوع کیف آرایشی بروید. کاربردهای کیف لوازم آرایش بسته به مدل‌های آن متفاوت است.

نکات مهم انتخاب بهترین کیف لوازم آرایشی

برای آنکه بتوانید بهترین کیف لوازم آرایش چرم زنانه را انتخاب نمایید بهتر است نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • اندازه مناسب را انتخاب کنید. با توجه به اینکه معمولاً حجم زیادی از لوازم آرایشی را با خود حمل می‌کنید یا برعکس، به ابعاد کیف انتخابی خود دقت کنید و گزینه مناسب و کاربردی را برگزینید.
  • کیفیت یکی از مهمترین نکات خرید کیف لوازم آرایش است. پس حتماً ابتدا کیفیت محصول را بسنجید. در وهله اول سعی کنید چرم طبیعی را از چرم مصنوعی تشخیص داده و به سراغ محصولات اصل بروید. این دو جنس، تفاوت‌های اساسی با هم دارند.
  • به نوع دوخت کیف و کیفیت و مرتب بودن آن دقت کنید. مخصوصاً اگر کیف لوازم آرایش چرم دست دوز را برای خرید انتخاب کرده‌اید، دقت بیشتری در تمیزی و جذابیت دوخت آن کنید.
  • تمام اجزای به کار رفته در کیف از جمله آستر، زیپ‌ها و سگک‌ها و سایر یراق‌آلات فلزی را به خوبی بررسی کنید و مطمئن شوید که دارای کیفیت مطلوبی هستند. برای اطمینان از سالم بودن زیپ‌ها آن‌ها را باز و بسته کنید.
  • در هنگام خرید کیف لوازم آرایشی سعی کنید به سراغ مدل‌هایی بروید که زیپ‌ها یا قسمت‌های مختلف برای تفکیک لوازم آرایشی و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن‌ها دارند.
  • انتخاب رنگ و مدل کیف آرایش کاملاً سلیقه‌ای است. اما اگر قرار است گاهی کیف خود را به تنهایی حمل کنید و آن را داخل کیف دیگری نگذارید بهتر است یک مدل شیک و رنگ مناسب که دارای دسته یا بند مخصوص حمل کردن است را انتخاب نمایید.
نکات مهم انتخاب بهترین کیف لوازم آرایشی
نکات مهم انتخاب بهترین کیف لوازم آرایشی

نحوه نگهداری از کیف آرایش چرمی

اگر جزو خانم‌هایی هستید که همیشه ترجیح می‌دهید کیف چرم زنانه را برای خرید انتخاب کنید، حتماً می‌دانید که محصولات چرمی همیشه نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند. علت این است که هر چند که چرم از کیفیت بی‌نظیر و ماندگاری فوق‌العاده بالایی برخوردار است اما چون یک متریال طبیعی است و بیش از مواد مصنوعی در صدد آسیب قرار می‌گیرد باید بیشتر مراقب آن باشید. کافی است نکات و روش‌های نگهداری کیف لوازم آرایش چرمی را بدانید و آن‌ها را رعایت کنید. برخی از این نکات به شرح زیر می‌باشند:

  • سعی کنید هیچ وقت دست‌های چرب و کرمی یا آلوده به لوازمی چون رژ و ریمل را به کیف آرایش چرمی نمالید.
  • از ریختن آب بر روی چرم طبیعی اجتناب کنید.
  • شستن کیف لوازم آرایشی چرم موجب آسیب رسیدن به چرم می‌شود. بنابراین حتی الامکان از کثیف شدن آن جلوگیری کنید. اما اگر این کار ضروری به نظر می‌رسد به هیچ وجه با دست یا لباسشویی آن را نشویید و آن را به خشکشویی بدهید.
  • کیف چرمی خود را در معرض تابش مستقیم نور آفتاب همچنین گرمای مستقیم شوفاژ و بخاری قرار ندهید.
  • هر از گاهی با استفاده از واکس یا اسپری مخصوص چرم، کیف لوازم آرایش چرمی دست دوز خود را تمیز و نونوار کنید. این امر علاوه بر زیبایی، کیفیت و دوام کیف را نیز بالا می‌برد.
  • اگر قرار است برای مدت طولانی از کیف آرایش چرمی خود استفاده نکنید داخل آن را با استفاده از روزنامه یا پارچه پر کرده و آن را در جای خشک نگهداری کنید.
اشتراک‌گذاری مطلب

مطالب مرتبط

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.