Search

6 ویژگی اصلی کفش استاندارد یا ارگونومیک

ویژگی های کفش استاندارد یا ارگونومیک

فهرست مطالب

حتماً شما هم شنیده اید که پا، قلب دوم انسان است؛ پس لازم است از آنها مراقبت کرده و با پوشیدن کفش های مناسب، از بروز درد و ایراد در آنها جلوگیری کنید. به همین منظور باید به هنگام خرید کفش، سراغ انواع کفش استاندارد بروید. این نوع کفش ها سبب می شوند تا شما به هنگام راه رفتن و یا انجام کارهای روزمره، اذیت نشوید و همچنین از بروز درد در قسمت زانو، قوزک پا و کف پای خود جلوگیری خواهید کرد. همیشه سعی کنید به هنگام خرید کفش، کفشی را انتخاب کنید که با سایز پای شما، یکی باشد یا به عبارت دیگر، کفش دقیقاً قالب پای شما باشد؛ اما به جز سایز کفش باید به دیگر ویژگی های آن نیز توجه کنید که در ادامه به مواردی که برای تهیه کفش ارگونومیک باید آنها را مد نظر داشته باشید، اشاره کرده ایم.

جنس کفش های ارگونومیک

برخی افراد فقط به زیبایی کفش ها و رنگ آن ها توجه می کنند؛ اما از این موضوع غافل هستند که استاندارد بودن کفش از همه چیز مهم تر است؛ زیرا این کفش ها هستند که سلامت پاها را تضمین می کنند. به همین دلیل است که باید با ویژگی های کفش ارگونومیک آشنا شده و به آنها توجه نمایید. یکی از مهمترین ویژگی ها، تهیه کفش از مواد درجه یک است. در واقع مهمترین نکته در خرید کفش های استاندارد و مناسب، توجه به جنس آن است. برای بررسی این موضوع باید به اجزای سازنده کفش ارگونومیک و همچنین جنس به کار رفته در تهیه آنها توجه کرد.

رویه کفش 

رویه کفش ارگونومیک از متریالی تهیه می شود که بتواند به تنفس پاها کمک کند. این امر در حفظ سلامت پاها، نقش مهمی را بازی می کند. از این رو توصیه می شود کفش هایی با رویه چرم تهیه کنید. چرم دارای منافذ طبیعی است که شرایط مناسب برای تبادل هوا میان قسمت داخل و خارج کفش را مهیا می سازد. امروزه اکثر کفش هایی که در بازار وجود دارند از رویه های مصنوعی ساخته شده اند که این موضوع، مانع از تبادل هوا شده و نتیجه آن، عرق کردن پاها و انتشار بوی بد است.

زیره کفش استاندارد

اگر در پی این هستید که بدانید چگونه یک کفش ارگونومیک انتخاب کنیم باید بگوییم که زیره کفش نیز از اهمیت برخوردار است. جنس زیره کفش باعث می شود که کفش طول عمر بالایی داشته باشد و علاوه بر آن، بتواند سلامت پاهای شما را حفظ کند. اولاً توجه داشته باشید که زیره کفشی که انتخاب کرده اید صاف نباشد؛ زیرا باعث درد کف پا شده و همچنین سبب می شود تا کفش بر روی زمین، لیز بخورد. زیره هایی که برای تولید کفش ها مورد استفاده قرار می گیرند در دو نوع پی یو و پی وی سی هستند. زیره کفش های ارگونومیک معمولاً از جنس پلی اورتان یا پی یو هستند که دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و دوام و ماندگاری خوبی دارند. در ضمن این نوع زیره ها می توانند فشار و ضربه را نیز به خوبی تحمل کنند.زیره کفش

تنه کفش ارگونومیک

تنه کفش های ارگونومیک، مهمترین نقش را در حفظ حالت طبیعی پاها دارد؛ زیرا این تنه کفش است که کل پا را در بر گرفته و از آن محاظت می کند. تنه کفش مانع از تحمیل فشار به پاها شده و باعث می شود به هنگام استفاده از کفش های مناسب، احساس راحتی نمایید.

پاشنه کفش 

مورد دیگر در بررسی استاندارد بودن کفش ها، بررسی پاشنه کفش ارگونومیک است. کفش هایی که دارای پاشنه هایی از جنس چرم و لاستیک هستند به عنوان کفش های استاندارد شناخته می شوند. لایه فوقانی پاشنه در این کفش ها از جنس چرم بوده و لایه زیرین دارای جنسی از لاستیک می باشد. کفش هایی که دارای پاشنه ای ساخته شده از لاستیک سفت هستند، دوام بیشتری دارند. از این رو می توانند بیشتر عمر کرده و مانع از آسیب دیدن پاها شوند.

پنجه کفش ارگونومیک

استاندارد بودن پنجه کفش ارگونومیک نیز بسیار مهم است. پنجه این نوع کفش ها به گونه ای طراحی می شوند که انگشتان پا دچار فشردگی نشده و اذیت نشوند. از خرید کفش های نوک تیز پرهیز کنید؛ زیرا باعث روی هم افتادن انگشتان شده و فرم آنها را تغییر می دهند.

پنجه کفش

 کلام آخر

در این مقاله سعی شد نحوه انتخاب کفش ارگونومیک به شما آموزش داده شود. با در نظر گرفتن نکاتی که ارائه شد، می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید و کفشی مناسب سایز پای خود، انتخاب کنید؛ اما از این مسئله نیز غافل نشوید که برای خرید کفش، بهتر است به دنبال خرید از میان محصولات برندهای معتبر باشید. برند محصولات چرمی سورنا یکی از برندهای معتبر در زمینه تولید و فروش انواع محصولات چرمی است. شما می توانید با مراجعه به سایت این مجموعه، از مدل های مختلف خرید کفش زنانه چرم و دیگر مدل ها، دیدن کرده و بر اساس سلیقه خود، محصول مناسب را خریداری کنید. این برند، کفش هایی با جلوه خاص و باکیفیت را تولید می کند.

اشتراک‌گذاری مطلب

مطالب مرتبط

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.