Search

اندازه پاشنه مناسب برای کفش خانم ها چه قدر است؟

پاشنه مناسب برای خانم ها

فهرست مطالب

اگر بگوییم، پاشنه کفش می تواند تأثیری شگفت انگیزی در تیپ خانم ها داشته باشد، اغراق نکرده ایم. شما با استفاده از کفش هایی با پاشنه مناسب می توانید استایل عادی خود را به یک تیپ جذاب تبدیل کنید. برخی خانم ها دوست دارند از کفش هایی با پاشنه بلند استفاده کنند، اما نمی دانند آن را با چه لباسی، ست نمایند. برخی دیگر، از پوشیدن کفش های پاشنه بلند می ترسند. برخی دیگر هم دوست دارند فقط کفش پاشنه کوتاه بپوشند تا راحت باشند. توجه داشته باشید که هر کدام از پاشنه ها با اندازه ای که دارند، تغییرات زیادی در استایل شما به وجود می آورند؛ بنابراین لازم است بدانید پاشنه مناسب کفش زنانه چقدر است و چگونه می توان آن را تعیین کرد. برای آگاهی از این موارد، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

توجه داشته باشید که اگر مشکلی در پا، کمر و ستون فقرات خود دارید بهتر است از کفش چرم طبی زنانه استفاده کنید. این کفش ها متناسب با فرم پاها و به صورت استاندارد طراحی شده اند. در تهیه این نوع کفش از متریال با کیفیت و مرغوب استفاده شده تا از بروز عوراض در پاهای فرد جلوگیری کند.

پاشنه کفش مناسب برای خانم ها

خانم ها به دنبال کفش هایی هستند که پاشنه آنها به گونه ای باشد که در محافل و مجالس، خوش تیپ دیده شوند و در عین حال، پاهای آنها در دراز مدت اذیت نشوند. برای انتخاب چنین کفشی باید با ویژگی های پای خود آشنا باشید. آن چه تعیین می کند کدام پاشنه برای شما مناسب است، انحنای پای شما می باشد. همه پا دارای یک انحنا به نام انحنای تارس، در پای خود هستیم. اگر بدون کفش بتوانید به صورت عادی بر روی پنجه و پاشنه پا راه بروید، قطعاً می توانید از کفش های پاشنه بلند استفاده کنید. در ضمن، انعطاف پذیری مچ پا نیز در تعیین پاشنه مناسب برای کفش، دخیل است.

اگر مچ پای شما دارای انعطاف پذیری بالایی باشد می توانید از انواع کفش ها با پاشنه های مختلف استفاده کنید؛ اما اگر انعطاف پذیری این بخش، کم بود باید از کفش هایی با پاشنه تخت استفاده نمایید. کفش چرم زنانه بر اساس انحنای پای افراد طراحی شده و شما می توانید با بررسی وضعیت انحنای تارس، کفش مناسب خود را انتخاب کنید.

پاشنه مناسب برای کفش مردانه

پاشنه مناسب کفش مردانه

تنوع در پاشنه کفش های مردانه نیز وجود دارد. آقایان هم دارای قدهای مختلفی بوده و به همین دلیل تمایل دارند کفش هایی با پاشنه های متفاوت بپوشند. پاشنه کفش آقایان در اندازه های 1 الی 4 سانتی متری طراحی شده است. در تهیه این کفش ها از استانداردهای مخصوصی استفاده می شود که مانع از ایجاد مشکل در راه رفتن و اعضای بدن آقایان می شود. مردها با انتخاب کفشی با پاشنه مناسب و استاندارد، می توانند از عوارض کفش غیر استاندارد در امان بمانند.

نحوه اندازه گیری بهترین ارتفاع پاشنه مناسب برای شما

اگر نمی دانید که چه نوع پاشنه ای و با چه اندازه ای برای شما مناسب است، بهتر است نحوه تعیین اندازه مناسب پاشنه کفش خود را یاد بگیرید. برای این کار باید زاویه ای که تمایل دارید پایتان در آن وضعیت قرار گیرد را اندازه گیری کنید. این اندازه به شما می گوید که اندازه مناسب برای پاشنه کف شما باید چقدر باشد. به منظور انجام این اندازه گیری باید به روش زیر عمل کنید:

  • ابتدا کفش های خود را درآورده و بر روی یک صندلی که سطح صافی دارد، بنشینید. شما باید به گونه ای بنشینید که در حالت عادی نیز بیشتر در این حالت می نشستید. در این حالت باید کاملاً راحت باشید.
  • سپس یکی از پاهای خود را بلند کرده و به صورت خط قرار دهید. پای دیگر شما نباید تکان بخورد.
  • مچ آن پایی که به صورت خطی قرار دارد را به صورت ریلکس درآورید. به وضعیت پای خود توجه کنید. اگر پایتان کمی به پایین خم شده است می توانید از کفش های پاشنه بلند استفاده کنید. اگر پایتان صاف باشد به این معنا است که باید از کفش های تخت استفاده کنید.

برای تعیین اندازه پاشنه کف نیز می توانید از فرد دیگری کمک بگیرید. خطی فرضی از انگشت شست به انتهای پاشنه پا، رسم کنید. زاویه ای که این خط با کف پای شما ایجاد می کند را با خطی ببندید. اندازه این خط، نشان می دهد که پاشنه کفش شما می تواند چه ارتفاعی داشته باشد.

انواع پاشنه کفش

انواع سایز پاشنه

انواع کفش پاشنه بلند زنانه دارای سایزهای مختلفی هستند. این کفش ها شامل موارد زیر هستند:

  • پاشنه های لژدار
  • پاشنه های 2.5 الی 4 سانتی متر

  • پاشنه های 4 الی 6.5 سانتی متر

  • پاشنه های 6.6 الی 9 سانتی متر

  • پاشنه های 9 الی 11 سانتی متر

  • پاشنه های 11 سانتی متر به بالا

پاشنه های لژدار

اکثر خانم ها به کفش های پاشنه بلند علاقه زیادی دراند؛ اما شاید نتوانند در آنها احساس راحتی کنند. توصیه ما به این خانم ها این است که از کفش هایی با پاشنه لژدار استفاده کنند. برای این که بهترین انتخاب را از میان کفش هایی با پاشنه لژدار داشته باشید، بهتر است مدل های مختلف آن را انتخاب کرده و یکی از آنها را که پاهایتان در آن راحت است خریداری کنید.

پاشنه های 2.5 الی 4 سانتی متر

یک ارتفاع مناسب پاشنه کفش، ارتفاع 2.5 الی 4 سانتی متر است. این پاشنه ها، شمارا کمی قدبلندتر خواهد کرد. شما در این کفش ها احساس راحتی کرده و می توانید تعادل خود را حفظ کنید. اغلب از مدل های پاشنه 2.5 تا 4 سانتی متری با بند در قسمت مچ برای مجالس استفاده می کنند که جلوه زیبایی به استایل خانم ها می بخشد.

مشاهده محصولات کفش چرم زنانه

پاشنه های 4 الی 6.5 سانتی متر

کفش هایی با پاشنه های 4 الی 6.5 سانتی متری نیز دارای اندازه پاشنه کفش استاندارد می باشند. این کفش ها شما را کشیده تر نشان می دهند و موجب می شوند استایل شما تحسین برانگیز باشد. اکثراً این پاشنه ها در کفش های مدل مخروطی، بندی و جلوباز استفاده می شوند و گزینه متناسبی برای استفاده در محیط کار و مجالس به شمار می روند.

کفش پاشنه بلند زنانه

پاشنه های 6.6 الی 9 سانتی متر

کفش هایی که پاشنه آنها در اندازه 6.5 تا 9 سانتی متر است برای استفاده در مهمانی ها و یا محافل رسمی مناسب می باشند. این کفش ها باعث می شود تا اندام و لباس های شما مجلل تر به نظر برسد. اگر این کفش ها را از میان انواع کفش دست دوز انتخاب کنید قطعاً به پاهایتان نیز آسیب نرسیده و برای مدت طولانی می توانید از آنها استفاده کنید.

پاشنه های 9 الی 11 سانتی متر

کفش هایی که پاشنه آنها در اندازه 9 الی 11 سانتی متر است، با این که دارای جلوه زیبایی هستند؛ اما باید در انتخاب آنها به مدل پاها و زاویه پای خود دقت کنید. سعی کنید در انتخاب این کفش ها، آنها را از میان مدل هایی که دارای بند مچی هستند انتخاب کنید تا بتوانید تعادل خود را به هنگام راه رفتن، حفظ کنید.

سایز پاشنه کفش زنانه 11 سانتی متر به بالا

پاشنه های 11 سانتی متر به بالا

کفش هایی که پاشنه آنها دارای اندازه ای بیش از 11 سانتی متر هستند ممکن است برای پاها، آسیب رسان باشند. تا حد ممکن سعی کنید از این مدل کفش ها استفاده نکنید؛ اما اگر لباستان به گونه ای است که مجبور به استفاده از این نوع کفش ها هستید یا دوست دارید کفشی با چنین پاشنه بلندی بپوشید، باید مواظب خود باشید، زیرا این کفش ها، پاها را از حالت طبیعی خارج کرده و ممکن است به آنها آسیب بزنند. توصیه می کنیم در این موارد به نحوه راه رفتن با کفش پاشنه بلند توجه کرده و حواستان جمع باشد.

سخن پایانی

اگر جزو آن دسته از خانم هایی هستید که به تیپ و استایل خود توجه زیادی می کنید باید کفش و پاشنه کفشتان نیز برایتان اهمیت داشته باشد. فروشگاه چرم سورنا، بهترین کفش ها را با طرح و رنگ و جنس باکیفیت به مشتریان ارائه می کندو شما می توانید در این فروشگاه، هر کفشی با پاشنه مختلف را خریداری کنید. برای انتخاب کفشی با پاشنه مناسب می توانید از مشاوره های فروشندگان و کارشناسان این مجموعه نیز استفاده نمایید.

اشتراک‌گذاری مطلب

مطالب مرتبط

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.