Search

مزایای پوشیدن کفش چرم

مزایای چرم طبیعی

فهرست مطالب

با ما همراه باشید تا مقاله ای کامل در خصوص ریشه پیدایش کفش های چرم  گرفته تا مزایای اصلی پوشیدن کفش چرم را مطالعه نمایید.

قدیمی ترین نمونه از کفش چرم جهان در غاری در ارمنستان کشف شد این لنگه کفش در حدود پنج هزار و پانصد سال قدمت دارد. بشر هزاران سال است که استفاده از چرم را آغاز کرده است و جالب تر این که با گذشت هزاران سال و پیشرفت های گوناگون در صنعت هنوز جایگزینی که تمام مزایا و کیفیت های چرم طبیعی را دارا باشد نیافته است. چرم طبیعی از دباغی پوست جانوران به دست می آید و دباغی فرایندی است که در آن پوست فساد پذیرو خام جانور به یک جنس پایدار و مقاوم تبدیل می شود.

مزایای پوشیدن کفش چرم

همانطور که میدانید پا را قلب دوم مینامند! به همین علت قطعا میدانیم که باید به سلامت پا و نوع پوشش آن اهمیت فراوانی دهیم. اگرچه بسیاری از افراد تمایلی برای خرید کفش چرم زنانه به علت گرانی، زیاد رسمی بودن و… ندارند؛ اما هیچگاه نباید از مزایای پوشیدن کفش چرم غافل بود!

دسته بندی انواع چرم طبیعی را بهتر بشناسید!

چرم ها انواع مختلفی دارد و به دسته های متفاوتی تقسیم می شوند این دسته بندی در صنعت چرم سازی به سه دسته ی چرم سبک، چرم نیمه سنگین، و چرم سنگین تقسیم می شود.

چرم سبک

از پوست حیواناتی مانند گوسفند، بز، بزغاله و بره به وجود می آید و برای تولید محصولاتی که نازک تر و دارای ظرافت بیشتری هستند به کار می رود برای ساخت محصولاتی مانند لباس های چرمی پالتو ها کاپشن ها از این نوع چرم استفاده می شود

چرم نیمه سنگین

 این نوع  چرم از دباغی  پوست حیواناتی مانند کروکودیل و شتر مرغ به دست می آید که به دلیل کمیابی و قیمت بالایی که دارند بیشتر در محصولات لوکس و تزئینی به کار می رود

چرم سنگین

 از پوست حیواناتی مانند گاو، گاومیش، شتر و … به دست می آید و زیبا ترین و مقاوم ترین چرم در میان انواع چرم ها به شمار می روند از این نوع چرم در ساخت زیره و رویه کفش و نیز در ساخت کیف های دستی استفاده می شود.

مزایا کفش چرم

سنگینی کفه ترازوی چرم طبیعی به نسبت سایر محصولات!

اما چرا در طول تاریخ استفاده از محصولات چرمی نسبت به سایر محصولات مورد استقبال و توجه بیشتری قرار گرفته است؟ برای یافتن پاسخ این پرسش به بررسی مزایای چرم نسبت به سایر جایگزین هایش می پردازیم و به اختصار چند مورد از این مزایا را مورد بررسی قرار می دهیم.

قابلیت جریان هوا

شاید شما هم این جمله را شنیده باشید که چرم نفس می کشد؛ این یک افسانه نیست و کاملاً حقیقت دارد. همانطور که می دانید پوست هر موجود زنده ای قابلیت تنفس دارد و چرم طبیعی نیز از این قائده مستثنی نیست.. چرم دارای منافذی است که از طریق آنها رطوبت را به شکل بازدم از محیط درون می گیرد، گردش و جریان هوا ایجاد می کند که این قابلیت مانع از تجمیع رطوبت و بوی نامطبوع می شود. این خاصیت یکی از دلایل مهمی است که کفش های چرم هنوز هم پرطرفدار ترین نوع کفش هستند.

مقاومت بالا محصولات چرمی

چرم در برابر تهدید ها وعوامل گوناگون مقاومت بالایی دارد ! حتماً فیلم های جنگی مربوط به زمانی که سلاح ها شمشیر و سپر و نیزه بود، دیده اید و شاید استفاده گسترده از چرم در ساخت زره و کلاه خود جنگاوران، غلاف شمشیرها، زین اسب ها توجه تان را جلب کرده باشد. جالب است بدانید چرم به جهت مقاومت بالا همواره مورد توجه مردان نبرد واقع می شد. امروزه که جنگ ها مثل گذشته نیست؛ چرم مقاومت و ایمنی خودش را در لباس های ویژه ورزشی مثل لباس های تیر اندازی و رانندگان رالی و موتور سواری نشان می دهد.

چرم در برابر فرسودگی هم مقاومت فوق العاده ای دارد؛ اگر از محصولات چرمی استفاده کرده باشید حتماً این جمله را تایید می کنید.

ضد آب بودن چرم

می شود گفت چرم تا حد خوبی قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب به فضای داخلی اش را دارا می باشد. به بیانی دیگر چرم ویژگی ضد آب بودن را تا میزان قابل قبولی داراست. در گذشته از این محصول برای غلاف شمشیر استفاده میشد؛ زیرا به جهت دارا بودن خاصیت جذب آب مانع از زنگ زدن شمشیر می شد.

مقاومت در برابر حرارت

 چرم در برابر حرارت مستقیم آتش نیز مقاوم است و آتش نمی گیرد. اگر دقت کرده باشید غلاف اسلحه ها از جنس چرم بوده و لباس کارگران ذوب آهن،ریختگری و آهنگری نیز از جنس چرم است ( کاوه ی آهنگر و پیش بند معروف چرمی اش که بر سر چوب کرد را خاطرتان هست؟). این ها دلایل محکمی برای اثبات مقاومت چرم در برابر حرارت است.

مزیت های پوشیدن کفش چرمی

محبوبیت همیشگی و دوام بسیار بالا چرم

چرم همیشگی است علاوه بر دوام و مقاومت بالایش در برابر فرسودگی که سالیان سال استفاده مداوم را تضمین می کند، چرم هرگز از مد نمی افتد. از دیر باز از عصر سنگ و آتش یار غار انسان بوده و تا به امروز همراهی اش کرده و بی شک بعد از این نیز از محبوبیتش کاسته نخواهد شد و چرم همواره ارزشمند و پر طرفدار باقی خواهد ماند. در صورتی که اقدام به خرید کفش چرم طبیعی کرده باشید، باید بدانید که عمر کفش هایی که از چرم طبیعی ساخته شده اند بسیار بیشتر از کفش های دیگر است. بنابراین قیمت بیشتر کفش های چرم را به نسبت دیگر کفش ها میتوان از نظر دوام نیز مقایسه کرد! سرمایه گزاری برای خرید کفش چرم میتواند نوعی پس انداز نیز حساب شود!

چرم به فصل خاصی مربوط نمی شود خاصیت تهویه و گردش هوایی که دارد استفاده از آن را در فصل های سرد و گرم سال لذت بخش می کند.

محصولات چرمی در کنار دوام بسیار بالایی که دارند، در طولانی مدت کیفیت خود را حفظ می کنند چرم با گذر زمان نرم تر منعطف تر می شود (حتی اگر در آغاز استفاده خشک به نظر برسد) و به مرور به جذابیت آن اضافه می گردد. بر خلاف سایر اجناس انعطاف پذیر شدن چرم در طی مصرف آن را بهتر و عالی تر می کند.

مقرون به صرفه بودن چرم

 شاید استفاده از محصولات چرمی گران به نظر برسد و هزینه ی اضافی و ولخرجی تلقی شود؛ اما با توجه به دوام و استحکامی که دارد مقرون به صرفه ترین محصول در میان محصولات مشابه و جایگزینش به شمار می رود. استفاده از چرم تا مدت زمان طولانی نیاز شما را به خوبی در کمال زیبایی، کیفیت و مرغوبیت برطرف می کند و به هیچ محصول دیگری فکر نخواهید کرد.

شیک بودن محصولات چرمی

استفاده از چرم نشان دهنده ی حسن سلیقه و دقت نظر مصرف کننده است و زیبایی و اعتبار خاصی او می بخشد. در واقع باید قبول داشته باشید که پوشیدن کفش چرم شما را با کلاس تر میکند! بسیاری از سایت های مد وزیبایی بر این باورند که پوشیدن کفش چرم پوشش شما را زیباتر نمایش میدهد. علاوه بر این کفش های چرم طبیعی با دوختی که دارند به فرم پای شما درآمده و راحتی بسیار بیشتری را در آن احساس خواهید کرد و همینطور سلامت پای شما بیشتر حفظ میشود.

تمیز کردن آسان چرم

به علت استفاده از چرم طبیعی در این مدل کفش ها، تمیز کردنشان هم بسیار راحت تر و دلنشین تر از دیگر کفش هاست. همچنین این مدل کفش ها سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند و تعمیر و یا بازیافتشان نیز راحت تر است.

در آخر از مزایای محصولات چرم طبیعی می توان به رایحه ی خوش آن اشاره کرد که فاقد هر گونه مواد نفتی و شیمیایی است و از این رو از محیط زیست هم حمایت می کند. به همین علت میباشد که هر فردی که حتی یکبار تجربه پوشیدن کفش چرم را داشته باشد آن را به دیگران هم توصیه میکند! برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خواص پوشیدن کفش چرم زنانه، کلیک نمایید.

کفش چرم زنانه سورنا را فراموش نکنید!

چرم سورنا ارائه دهنده ی کیف و کفش های زنانه ساخته شده از چرم طبیعی با کیفیت بالا و تنوع زیاد است. کیف و کفش های ارائه شده توسط این شرکت علاوه بر زیبایی و مرغوبیت، از قیمت مناسبی هم برخوردارند. اگر قصد خرید کیف یا کفش زنانه دارید حتما از محصولات این شرکت دیدن کنید. 

مشاهده محصولات کفش چرم زنانه

اشتراک‌گذاری مطلب

مطالب مرتبط

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.