Search

عوارض وحشتناک پوشیدن کفش بدون جوراب!

عوارض وحشتناک پوشیدن کفش بدون جوراب

فهرست مطالب

برخی افراد تمایل دارند تا کفش‌های خود را بدون جوراب به پا کنند. این موضوع مخصوصاً در مورد کفش‌های کتانی، بیشتر دیده می‌شود. زمانی که از این افراد در رابطه با پوشیدن کفش بدون جوراب بپرسید، دلایلی همچون سبکی و راحتی را بیان خواهند کرد. این در حالی است باید گذشته از زیبایی و جذابیت پوشیدن کفش بدون به پا کردن جوراب، به عوارضی که این کار دارد نیز توجه کرد.

عوارض کفش بدون جوراب

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که کفش‌های زیبای خود را بدون پوشیدن جوراب، به پا می‌کنید باید بدانید که این کار می‌تواند عوارض وحشتناکی برای شما به ارمغان آورد. این عوارض، سلامت پاها و در نتیجه، سلامت بدنتان را هدف می‌گیرند؛ بنابراین لازم است با این عوارض آشنا شوید تا با کمی تفکر در مورد آنها، این عادت نادرست را کنار بگذارید. عوارض پوشیدن کفش بدون جوراب به شرح زیر هستند.

عرق کردن بیش از حد پاها

پاها این توانایی را دارند که در روز، 500 میلی لیتر، عرق تولید کنند. تصور کنید که پاهایتان، چیزی بیشتر از یک بطری نوشابه، عرق تولید می‌کنند. وجود این همه عرق، حتی اگر پاهایتان کاملاً تمیز باشند نیز می‌تواند به ایجاد بوی بد در پاها بیانجامد. حال اگر جورابی به پا نکنید، این وضعیت بدتر نیز خواهد شد. علاوه بر بوی بد، این امر می‌تواند به تولید باکتری در پاها کمک کند. باکتری‌ها در محیط تاریک و مرطوب سریع‌تر رشد کرده و تکثیر پیدا می‌کنند. به این ترتیب در افرادی که کفش‌های خود را بدون پوشیدن جوراب، به پا می‌کنند شاهد بروز عفونت باکتریایی خواهیم بود.

آسیب به پوست پاها

یکی از روش‌های تشخیص راحتی کفش این است که جنس آن را بررسی کنید. هر چه جنس رویه دارای کیفیت خوبی باشد، طول عمر کفش بیشتر خواهد بود؛ اما حتی کفش‌هایی با جنس عالی را نیز نباید بدون پوشیدن جوراب استفاده کرد. در اکثر موارد، کفش‌ها به گونه طراحی می‌شوند که نباید در تماس مستقیم با پوست پا باشند، چنانچه آن‌ها را بدن جوراب به پا کنید ممکن است پوست پاهایتان دچار حساسیت شده و احتمال تشکیل تاول در پاها به وجود آید. با ایجاد تاول، زخم‌های بازی به وجود می‌آیند که در محیط پر از میکروب و مرطوب داخل کفش‌ها، عفونی شده و دردسر زیادی را برای شما ایجاد می‌کنند.

آسیب به پوست پاها از عوارض پوشیدن کفش بدون جوراب

ایجاد بوی بد در پاها

در صورتی که کفش‌های خود را بدون جوراب به پا کردید، پاها به شدت گرم خواهند شد. بدن به منظور خنک کردن پاها، تولید عرق می‌کند و این عرق تولید شده سبب می‌شود تا پاها خیلی زود بو بگیرند. به جز پاها، کفش‌هایتان نیز بو خواهند گرفت. شاید در روزهای اول متوجه این امر نشوید؛ اما اگر به پوشیدن کفش بدون جوراب ادامه دهید، بعد از مدتی متوجه خواهید شد کفش‌هایتان بوی بسیار بدی گرفته و قابل استفاده نیستند. البته در این موارد می‌توانید از جوش شیرین، هوا دادن کفش‌ها و کفی‌های طبی استفاده کرده و بوی موجود را رفع کنید. البته در صورتی که شدت بو زیاد باشد، به احتمال زیاد مجبور خواهید شد کفش‌های خود را عوض کنید.

بالا رفتن احتمال ابتلا به عفونت قارچی

در اکثر موارد، بانوان با کفش چرم طبی زنانه درصدد آنند تا پاهای خود را از آسیب در امان نگه دارند. این افراد تصور می‌کنند اگر با این کفش‌ها، جوراب به پا نکنند، مشکلی به وجود نخواهد آمد؛ اما به این موضوع توجه نمی‌کنند که نپوشیدن جوراب با این کفش‌ها می‌تواند این راحتی را از آنها صلب کرده و عوارض مختلفی در پی داشته باشد. از جمله این عوارض، می‌توان به احتمال عفونت قارچی در پاها اشاره کرد. عفونت قارچی اونیکومیکوسیس یا همان عفونت قارچی ناخن یکی از بیماری‌هایی است که در اثر پوشیدن کفش بدون به پا کردن جوراب به وجود می‌آید. این قارچ‌ها در بدنه داخلی کفش‌ها ایجاد شده و می‌تواند ناخن‌های پا را به شدت درگیر کنند؛ بنابراین توجه داشته باشید که حتی در صورت استفاده از کفش‌های طبی نیز باید جوراب به پا کنید.

مشاهده محصولات کفش طبی زنانه

چرا پوشیدن کتانی بدون جوراب باعث بد بو شدن پاها می‌شود؟

در اکثر موارد شاهد این هستیم که افرادی که کفش‌های کتانی به پا می‌کنند از جوراب استفاده نمی‌کنند. با این که پا بدون جوراب با کفش‌های کتانی، شاید ظاهر زیبایی ایجاد کند؛ اما دقت کنید که با این کار از عوارض نپوشیدن جوراب با کتانی در امان نخواهید بود. این عوارض ممکن است سلامتی پاهای شما را تهدید کنند؛ اما اگر ادعا می‌کنید که به خوبی می‌توانید این موضوع را مدیریت کنید و با رعایت بهداشت پاها، از آسیب دیدن آنها جلوگیری خواهید کرد، باز هم نمی‌توانید از بو گرفتن پاهای خود، پیشگیری نمایید. کفش‌های کتانی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که مانع از جریان مناسب هوا شده و احتمال احتباس هوا در آنها وجود دارد. در این حالت به دلیل تولید عرق، محیطی مرطوب در داخل کفش‌ها ایجاد شود. تاریکی محیط داخلی کفش‌ها و به همراه رطوبت موجود، شرایطی مساعد برای ایجاد بوی بد به وجود خواهد آمد.

چرا پوشیدن کتانی بدون جوراب باعث بد بو شدن پاها می‌شود؟

چرا باید همراه با کفش و یا صندل، حتماً جوراب به پا کنیم؟

یکی از کفش‌هایی که در خرید کفش چرم زنانه مورد توجه قرار می‌گیرند، صندل‌ها هستند. این کفش‌ها به دلیل نوع طراحی که دارند بهتر است با جوراب، پوشیده شوند؛ زیرا باعث می‌شوند که پوست پا در معرض نور خورشید قرار بگیرد. اشعه‌های مضری که به پا برخورد می‌کنند عوارض سنگینی را ایجاد خواهند کرد. در ضمن به تدریج، پوست پاها، تیره‌تر و خشک‌تر می‌شوند. در صورت نپوشیدن جوراب با این کفش‌ها، پاها با انواع آلاینده‌ها و گرد و خاک در تماس بوده و نیاز به شستشوی مکرر وجود خواهد داشت. همچنین این شرایط سبب می‌شود تا پاها با مواد شیمیایی مورد استفاده در کف کفش‌ها در تماس بوده و احتمال ایجاد آلرژی در پاها بیشتر شود.

چرا خیلی از افراد جوراب نمی‌پوشند؟

برخی افراد با تصورات اشتباهی که دارند اقدام به پوشیدن کفش بدون جوراب می‌کنند. برخی افراد تصور می‌کنند با پوشیدن جوراب، زشت به نظر می‌رسند. برخی هم بر این باورند که پوشیدن جوراب سبب می‌شود تا احساس راحتی نداشته باشند. این در حالی است که با پوشیدن جوراب با کفش، می‌توانند به راحتی با کفش‌ها، حرکت کرده و خنکی را در پاهای خود احساس کنند. شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود، جوراب‌هایی با مدل‌های مختلف و متناسب با مدل کفش خود انتخاب کرده و بهترین جلوه را در پاها ایجاد کنید. 

چرا خیلی از افراد جوراب نمی‌پوشند؟

دلایل پوشیدن جوراب چیست؟

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد پوشیدن جوراب با کفش، نتیجه عالی در پی دارد. به عنوان مثال اگر کفش پاشنه بلند و یا لژدار باشد به راحتی با این کفش‌ها می‌توانید حرکت کنید. گرم نگه داشتن پا، تمیز ماندن و راحتی پاها، جلوگیری از بروز بیماری‌های عفونی در پا و همچنین زیباتر نشان دادن پاها از دلایل دیگر برای پوشیدن جوراب است.

کلام آخر

برند چرم سورنا یکی از تولیدکنندگان برتر انواع کفش چرمی در ایران است. این برند با استفاده از چرم درجه یک و با طراحی استاندارد، انواع کفش‌ها را تولید و به بازار عرضه می کندو جهت خرید این محصولات می‌توانید به صورت آنلاین به سایت این مجموعه مراجعه کرده و از مدل‌های مختلف کفش، دیدن فرمایید.

اشتراک‌گذاری مطلب

مطالب مرتبط

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.