Search

روش از بین بردن چروک کفش چرم

از بین بردن چروک کفش چرم

فهرست مطالب

پوشیدن کفش چرم می تواند تیپ خاص و منحصر به فرد شما را جهت حضور در یک مراسم یا مهمانی مهم کامل کند. کفش چرم چنانچه از چرم طبیعی ساخته شود دارای طول عمر و زیبایی بیشتری خواهد بود. اما باید توجه کنید که نگهداری و مراقبت از این نوع کفش ها و یا نیم بوت زنانه، اصول خاص خود را دارند. اگر این اصول را رعایت کنید می توانید چندین سال، کفش چرمی خود را استفاده کنید. اما گاه ممکن است شاهد ایجاد خط و چروک بر روی کفش چرمی خود باشید. اگر با چنین صحنه ای مواجه شدید اصلا نگران نباشید.

چرا که روش های زیادی برای از بین بردن چروک کفش چرم وجود دارد که در ادامه قصد داریم برخی از این روش ها را بیان کنیم. اگر به چنین مشکلی برخورد کرده اید و راه حلی سراغ ندارید، لطفا در این مقاله از مجموعه مقالات چرم سورنا با ما همراه باشید.

روش از بین بردن چروک کفش چرم

روش اول: استفاده از حوله و آب گرم

اگر چروک کفش های چرمی شما از جمله کفش چرم زنانه ، سطحی هستند می توانید از حوله و مقداری آب گرم برای صاف کردن آنها استفاده کنید. برای این کار حوله ای را با استفاده از آب گرم خیس کنید و آب اضافی آن را بگیرید. حال حوله را روی خطوط ایجاد شده بر سطح کفش قرار دهید. می توانید از گرمای اتو یا سشوار هم برای باز کردن چروک کفش چرم استفاده کنید.

تغییر حالت اولیه کفش چرم

روش دوم: استفاده از سشوار مو

یکی از ساده ترین راه های از بین بردن خطوط روی کفش چرم، استفاده از باد ملایم سشوار می باشد. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • جوراب ضخیمی به پا کنید و سعی کنید بدون اینکه فشاری به کفش وارد کنید، کفش ها را بپوشید.
  • شسوار را روشن کرده و تنظیمات آن را روی دمای ملایم قرار دهید.
  • باد سشوار را بر روی قسمت های چروک کفش بگیرید. با پا، آن قسمت ها را کمی به سمت بیرون فشار دهید تا خطوط ایجاد شده باز شوند.
  • کفش را از پا در آورید و نتیجه را مشاهده کنید. چنانچه هنوز چروک ها کاملا از بین نرفته اند، این مراحل را دوباره و سه باره تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.
  • در نهایت می توانید از واکس مخصوص کفش چرم استفاده کنید تا کفش شما مثل روز اول شود.

از بین بردن چروک کفش چرمی

روش سوم: استفاده از اتو بخار

اتو کردن کفش چرم یک راه حل دیگر برای از بین بردن چین و چروک روی آن است. جهت انجام صحیح این کار، مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا داخل کفش های چرمی خود را با استفاده از مقداری روزنامه کاملا پر کنید.
  • اتو را روشن کنید و روی دمای مناسب تنظیم کنید.
  • پارچه تمیزی را بردارید. آن را مرطوب کنید و روی کفش قرار دهید.
  • حال شروع به اتو کردن کفش کنید. چنانچه احساس کردید پارچه خشک شده است، آن را دوباره مرطوب کنید.
  • تمامی قسمت های کفش را اتو بزنید تا چروک ها کاملا از بین بروند.
  • نیم تا یک ساعت، کفش ها را در فضای آزاد قرار دهید تا گرمای خود را از دست دهند. به هیچ وجه آنها را در برابر نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • در نهایت، از واکس مخصوص کفش چرم برای جلا دادن آن استفاده کنید. چنانچه به واکس چرم دسترسی ندارید، می توانید از مقداری روغن طبیعی مانند وازلین یا روغن زیتون استفاده کنید. به این صورت که مقداری از روغن را به نقاط مختلف کفش بزنید. سپس با استفاده از پارچه نرمی آنها را کاملا یکنواخت در تمام سطح کفش پخش کنید.

روش چهارم: استفاده از یخ

اگر گرما نتوانست چروک های کفش شما را از بین ببرد، این بار از سرما جهت انجام این کار استفاده کنید. در این روش لازم است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • ابتدا کیسه ای را پر از آب کنید.
  • کیسه را با احتیاط داخل کفش قرار دهید.
  • کفش را داخل فریزر قرار دهید تا آب داخل کیسه کاملا یخ بزند.

از بین بردن چروک کفش چرم با یخ

همانطور که می دانید زمانی که آب یخ بزند حجمش بیشتر می شود. از این رو به قسمت های چروک شده کفش فشار کمی وارد کرده و موجب باز شدن آنها می شود.

توجه: قبل از اقدام به صاف کردن کفش از طبیعی بودن چرم به کار رفته در آن مطمئن شوید. واکنش چرم طبیعی و مصنوعی در برابر گرما و سرما کاملا متفاوت است. اگر کفش شما از چرم مصنوعی ساخته شده است ممکن است در برابر گرمای اتو یا سرمای فریزر آسیب پذیر باشد.

جلوگیری از چروک کفش

از چروک شدن کفش چرم خود پیشگیری کنید!

همیشه این مثل معروف را شنیده ایم که: «پیشگیری بهتر از درمان است». باید بگوییم که در مورد چروک های کفش چرم نیز این مثل کاملا صدق می کند. بنابراین به خوبی از کفش های چرمی خود مراقبت کنید تا چروک نشوند. برای مثال چنانچه قصد دارید برای مدت طولانی از کفش سعی کنید چرمی خود استفاده نکنید، از قالب کفش استفاده کنید. راهکارهای مراقبت از چرم نیز به شما کمک می کنند تا عمر محصولات چرمی خود را چندین برابر کنید.

پیشگیری از چروک شدن کفش

قرار دادن قالب های چوبی در داخل کفش، مانع از بین رفتن حالت اولیه کفش به مرور زمان می شود. اگر قالب کفش ندارید می توانید از مقداری روزنامه باطله برای پر کردن کفش های چرمی خود استفاده کنید. مراقب باشید مقدار روزنامه آنقدر زیاد نباشد که به سطح خارجی کفش فشار آمده و به روکش آن آسیب وارد کند.

کفش های چرمی را همیشه تمیز نگه دارید و سعی کنید هفته ای یک مرتبه آنها را با استفاده از انواع واکس مخصوص چرم یا روغن های گیاهی جلا دهید.

جلوگیری از چروک شدن کفش چرمی

خیس شدن کفش ممکن است موجب چروک شدن آن شود. بنابراین از خیس شدن آن جلوگیری کنید. برای این کار می توانید از اسپری ضد آب استفاده کنید. اما اگر کفش های چرمی شما نا خواسته خیس شده اند بلافاصله آنها را با استفاده از باد ملایم سشوار خشک کنید.

اشتراک‌گذاری مطلب

مطالب مرتبط

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.