Search

رنگ سال 2022 چه رنگی است؟

رنگ سال ۲۰۲۲

فهرست مطالب

قبل آغاز سال جدید میلادی بیش از 10 میلیون طراح و گرافیست جمع می‌شوند تا رنگ سال را انتخاب نمایند و تمام فعالان مد، فشن، گرافیست‌ها، طراحان داخلی و … منتظر اعلام رنگ سال هستند. اعلام رنگ سال ایده‌ای برای طراحان مد است تا بتوانند محصولات خود را با توجه به آن طراحی نمایند. مؤسساتی نظیر پنتون مسئول معرفی رنگ سال و دلیل انتخاب این رنگ هستند. پنتون رنگ مد سال 2022 را رنگ بنفش انتخاب نموده است. این رنگ که با نام انگلیسی Very Peri شناخته می‌شود ترکیبی از رنگ آبی و قرمز بوده و تلاش دارد مردم را برای گذر از دوران پاندمی کرونا آماده نماید. رنگ سال 2022 تعادلی بین گرمای رنگ قرمز و سرمای رنگ آبی ایجاد می‌کند. با اینکه آغاز سال نوی میلادی در ابتدای زمستان است اما طراحان مد ایرانی تلاش دارند از آن به عنوان رنگ سال 1401و هم در زمستان سال 1400 الهام بگیرند.

اعلام رنگ سال 2022 توسط شرکت پنتون همان‌طور که می‌دانید موسسه پنتون هر سال قبل از شروع سال میلادی اقدام به معرفی رنگ سال می‌نماید. انتخاب رنگ با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی جامعه انجام می‌گیرد و الهام‌بخش طراحان مد و لباس می‌شود. گفتیم این موسسه رنگ سال جدید را بنفش اعلام نموده است. سال جدید میلادی با کمتر شدن مشکلات ناشی از کرونا و پایان تقریبی پاندمی و قرنطینه مصادف شده است. از این رو پنتون با اعلام رنگ بنفش تلاش دارد روح تازه‌ای در اجتماع بدمد. رنگ بنفش از جمله رنگ‌های شاد به شمار می‌آید و بعد از یک دوره بسیار سخت روزهای خوشی را برای طراحان مد و لباس پیش‌بینی نموده است. رنگ سال 2022 پنتون نه تنها برای طراحان مد و لباس مهم است بلکه طراحان دکوراسیون داخلی نیز از رنگ سال پنتون الهام می‌گیرند.

رنگ سال 2022 به چه معناست و چگونه انتخاب شد؟

بعد از گذشت یک دوره سخت پاندمی کرونا، پنتون تصمیم گرفت از یک رنگ متعادل استفاده کند تا مردم را برای خارج شدن از خانه و برگشتن به زندگی معمولی آماده نماید. رنگ بنفش به عنوان رنگ سال 2022 میلادی ترکیب دو رنگ سرد و گرم است و از این رو برای هر فصل مناسب به نظر می‌رسد. در این دوران مردم سبک زندگی جدیدی را آموزش دیده‌اند، استانداردهایشان عوض شده است و بسیاری از آن‌ها برای از دست دادن عزیزانشان غمگین هستند. اما رنگ بنفش پویایی و شادی را به رگ‌های جامعه تزریق خواهد کرد و از آنجایی رنگ ترکیبی است، می‌تواند خلاقیت را افزایش دهد.

بنفش نماد مدرینته نیز هست و اگر دقت کنید از رنگ بنفش و مشتقات آن در اپلیکیشن و پلتفرم‌های فضای مجازی به کثرت استفاده می‌شود. در دوران قرنطینه استفاده از پلتفرم‌های فضای مجازی به شدت افزایش یافت و این خود پنتون را برای انتخاب رنگ بنفش به عنوان رنگ سال ترغیب نمود. چرا که زندگی مدرن ما نسبت به قبل کرونا مدرن‌تر شده و فضای مجازی و زندگی دیجیتال به جزو جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده است.

رنگ سال 2022 به چه معناست و چگونه انتخاب شد

رنگ‌های پیشنهادی برای ست کردن با رنگ سال 2022

بعد از اعلام رنگ سال توسط پنتون نوبت به قسمت جذاب ماجرا و ست کردن لباس، دکوراسیون داخلی، رنگ مو و میکاپ می‌رسد. تمام دست اندرکارانی که به نحوه در دنیای مد و فشن فعالیت دارند تلاش دارند محصولاتی با رنگ سال و از ترکیب رنگ‌های مکمل و متضاد این رنگ ارائه نمایند. ما نیز در ادامه به نحوه ست کردن رنگ سال 2022 می‌پردازیم:

رنگ‌های پیشنهادی برای ست کردن با رنگ سال 2022

نحوه ست کردن رنگ لباس سال 2022

پنتون بعد از معرفی رنگ سال رنگ‌هایی که می‌توان با رنگ سال ست کردن را معرفی می‌کند. در ادامه بیشتر با این رنگ‌ها و نحوه ست کردنشان آشنا می‌شوید:

ست کردن بنفش با قرمز و آبی

رنگ بنفش از ترکیب قرمز و آبی تشکیل می‌شود و اولین ایده که به ذهن می‌رسد استفاده از این دو رنگ برای ست کردن رنگ لباس سال 2022 است. اگر لباس شما بیشتر به رنگ قرمز تمایل دارد می‌توانید لباس‌های قرمز رنگی را انتخاب کنید. این انتخاب برای فصل سرد سال مناسب‌تر است. در فصل‌های گرم سال برای متعادل دیده شدن می‌توانید رنگ بنفش را با رنگ آبی ست کنید. در روزهای گرم سال، پوشیدن رنگ‌های سردتر تعادل خوبی ایجاد می‌کند.

ست کردن رنگ بنفش با رنگ‌های خنثی

ست کردن رنگ بنفش با رنگ‌های خنثی ایده ساده و در عین کاربردی دیگری است که می‌توانید به آن فکر کنید. ترکیب بنفش با خاکستری و طوسی ایده‌های بسیار جذابی هستند. اما سفید و مشکی نیز ایده‌های بدی به نظر نمی‌رسند. می‌توانید رنگ مانتو سال 2022 خود را بنفش انتخاب کنید و با پوشیدن شلوار، تی‌شرت و روسری مشکی در عین سادگی دقیق مطابق با مد روز رفتار کنید. رنگ سفید نیز با بنفش‌های کم‌رنگ‌تر مناسب است. یاسی و رنگ‌های این چنینی با سفید زیبا است اما اگر بنفش تیره مد نظر دارید بهتر است آن را با مشکی ست کنید. این ترکیب‌ها می‌تواند در کنار هم قرار بگیرند برای مثال کیف چرم زنانه که از رنگ سفید و بنفش تشکیل شده است با مانتو بنفش، شلوار و تی‌شرت سفید رنگ گزینه‌های مناسبی برای یک مهمانی دوستانه است.

بنفش را با بنفش ست کنید

بله خوشبختانه طیف وسیعی از رنگ بنفش وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد از چند مدل رنگ بنفش در استایل خود استفاده کنید. رنگ بنفش با رنگ‌های گرمی مانند کرم و قهوه‌ای روشن نیز جذاب به نظر می‌رسد.

قبلاً هم گفته شد که رنگ سال تنها برای لباس نیست بلکه چهره‌پردازی و دکوراسیون داخلی نیز از آن الهام می‌گیرند. پس اگر میکاپ آرتیست شما پیشنهاد داد رنگ موهایتان را بنفش کنید، نباید تعجب کنید. رنگ موی سال 2022 نیز بنفش است و شما می‌توانید آن را به صورت هایلایت در بین موهای مشکی و یا بلوند خود استفاده کنید.

ست کردن بنفش با کرم و قهوه‌ای

کرم و قهوه‌ای رنگ‌های گرمی هستند و گزینه‌های مناسبی برای ست کردن با رنگ بنفش هستند. این رنگ را می‌توانید با بنفش در تونالیته‌های مختلف ست کرد. می‌توانید کفش چرم زنانه قهوه‌ای رنگ خود را با یک مانتوی بنفش رنگ ست کنید. کرم رنگ گرمی است و به راحتی می‌توان آن را با رنگ‌های مختلف مخصوصاً بنفش ست کرد. این رنگ در بین رنگ‌های پیشنهادی پنتون برای ست کردن با رنگ سال نیز دیده می‌شود.

 

کلام آخر

مطابق با مد روز دنیا رنگ سال 1401 در ایران نیز بنفش اعلام شده است. پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه اینترنتی چرم سورنا مراجعه کرده و از محصولات جدید ما دیدن کنید.

اشتراک‌گذاری مطلب

مطالب مرتبط

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.