Search

5 روش کاربردی برای تمیز کردن کفش چرم

کفش چرم

فهرست مطالب

یکی از مرغوبترین و در عین حال بهترین مواد برای ساخت کفش، کیف پول، کمرند و یا … چرم بوده و هست چرا که به دلیل کیفیت بالای آن می‌ تواند سالیان طولانی مهمان شما باشد اما در بین وسایلی که ذکر شد کفش به دلیل اینکه مستقیما در معرض آلودگی قرار دارد و استفاده بسیار بیشتری هم از آن می شود آسیب پذیر تر است.

کفش چرم زنانه یکی از زیباترین، با کیفیت ترین و در عین حال گرانترین کفش های موجود هستند. وسایل چرمی همواره از زیبایی و عمر بالایی برخوردار هستند ولی کفش های چرم به هنگام کثیف شدن در وحله اول زیبایی خود را از دست می دهند و در مرحله بعدی تبدیل به یک دغدغه و چالش می شوند چرا که به سختی تمیز می‌شوند!! و در نهایت شما را مجبور می کنند که بر خلاف میل درونی به سراغ خرید یک کفش جدید بروید و عطای کفش چرم را به لقایش ببخشید!

یکی دیگر از معضلات تمیز کردن کفش چرم هم استفاده از انوع واکس های گران قیمت می‌باشد؛ که اغلب هم خرید های موفقی به حساب نمی‌آیند و حس پول در جوی آب ریختن را به ما می‌ دهند. با استفاده از موادی کاملا طبیعی میتوانیم هم گرد و غبار را از روی کفش بزداییم و هم ظاهری براق و شیک را به کفش بدهیم.

اما ما امروز قصد داریم تا با آموزش ترفند های ساده ولی در عین حال جذاب کفش های چرمتان را تمیز کرده و به آن ها عمر دوباره ای بدهیم پس در ادامه همراه ما باشید.

در صورتی که تمایل به خرید مصولات فروشگاه دارید می توانید به صفحه کیف و کفش فروشگاه سورنا چرم مراجعه فرمایید.

ترفند های ساده تمیز کردن کفش چرم

از آنجایی که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است؛ برای اینکه کفش های زیبایتان به حال و روزی اسفناک دچار نشوند باید پس از هر بار استفاده از کفش گرد و غبار را از روی آن پاک کنید. در ادامه به تعدادی از راه های کاربردی برای تمیز کردن چرم اشاره می کنیم:

۱- تمیز کردن با برس یا دستمال

برای گرفتن گرد و غبار از برس های نرم و دستمال های پارچه ای استفاده کنید و برای حصول نتیجه بهتر بند ها را هم به طور جدا در ماشین لباسشویی بیندازید و یا با آب و صابون بشویید تا جلا و زیبایی روز اولشان را بیابند.

هنگام برس زدن کفش این کار را در جهات مختلف انجام دهید و البته این کار را بسیار آرام و لطیف انجام دهید تا گرد و غبار از روی کفش برداشته شوند و در انتها با یک دستمال پارچه ای خشک سطح کفش را پاک کنید.

کفش چرم

۲- محلول آب و سرکه سفید

یکی از ناخوانده ترین مهمانان روی کفش لکه ها هستند که اغلب قصد رفتن و پاک شدن هم ندارند و اینجاست که ما را به استفاده از این محلول معجزه آسا ترغیب می کنند. محلول سرکه سفید و آب را به طور یکسان بر همه قسمت های کفش پخش کنید نه فقط روی لکه ها! چرا که باعث به وجود اومدن لکه های جدید می‌ شود.

در انتها کفش را با استفاده از یک دستمال خشک، تمیز کنید و کفش را در معرض نور آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شود.

۳- روغن زیتون

بعد از پاک کردن کفش های چرم به مرحله مهم تر یعنی مرحله نرم کردن و براق کردن کفش می رسیم. واکس ها برای زمانی استفاده می‌شوند که کفش کدر باشد و یا ظاهر کثیفی داشته باشند ولی به جای واکس های گوناگون می توانید از روغن زیتون استفاده کنید تا مشکل عوارض واکس ها را هم نداشته باشید.

چند قطره روغن را بر روی کفش بریزید و سپس با دستمال نرم روغن را بر روی همه سطح پخش کنید و ظاهر جدید و زیبای کفشتان لذت ببرید.

۴- پودر تالک (پودر بچه)

لکه های روغن به وجود آمده روی کفش به راحتی خود نمایی میکنند اما می توان به راحتی به وسیله پودر بچه با آن ها مقابله کرد چرا که این ماده چربی را جذب می کند.

برای انجام این کار ابتدا با یک دستمال نخی خشک، به آرامی روغن را از روی کفش بردارید به گونه ای که لکه روغن پخش نشود، سپس پودر را در محل مورد نظر بریزید و اجازه دهید که یک شب تا صبح بماند سپس پودر را از روی کفش تکان داده و مابقی پودر باقی مانده را نیز به وسیله برس نرم پاک کنید.

۵- پوست موز!!!

یکی از عجیب ترین و جالب ترین موادی که می توانید از آن در جهت تمیز کردن کفش چرمی خود استفاده کنید پوست موز است. ترکیبات موجود در این ماده طبیعی قابلیت جذب ذرات و جرم تجمع یافته بر روی چرم را دارد که باعث تمیز و براق شدن آن می شود.

ابتدا پوست را بردارید و قسمت داخلی(سفید) آن را بر روی کفش بکشید و سپس با یک دستمال نخی آثار موجود بر روی کفش را از بین ببرید و در نهایت کفش را در معرض هوا قرار دهید تا خشک شود. برای از بین بردن سایر لکه ها از روی کیف و کفش چرمی خود می توانید مقاله روش پاک کردن لکه از روی چرم را نیز مطالعه نمایید.

امیدواریم که توانسته باشیم با در اختیار گذاشتن این اطلاعات در اختیار شما عزیزان مفید بوده باشیم.

اشتراک‌گذاری مطلب

مطالب مرتبط

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.