Search

راهنمای ست کردن بوت چلسی با استایل های مختلف

بوت چلسی و استایل مناسب آن

فهرست مطالب

بوت چلسی یکی از انواع بوت های باسابقه در بازار کیف و کفش است. این کفش دارای ظاهری کلاسیک بوده و جلوه ای ویژه به استایل می بخشد. بوت های چلسی با توجه به سبکی که دارند از همان ابتدای تولید، مورد توجه عموم قرار گرفته و تاکنون که در حدود 200 سال است در بازار موجودند با حفظ همان سبک، جزو پرفروش ترین ها به شمار می روند. این محصول را می توان هم در مراسمات رسمی و هم مکان های غیر رسمی مورد استفاده قرار داد. اگر به دنبال این هستید که در مورد نیم بوت چلسی و استایل مناسب آنها اطلاعاتی کسب کنید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

بوت چلسی چیست؟

نیم بوت چلسی به دلیلی ساختار متمایزی که دارد به راحتی از دیگر انواع بوت ها شناخته می شود. رویه این کفش ها نسبتاً دراز بوده و هیچ گونه بندی بر روی آن تعبیه نشده است. به منظور این که به هنگام پوشیدن و درآوردن این کفش ها، مشکلی برای کاربر به وجود نیاید در دو طرف آن، کش هایی قرار داده شده است. این کش ها قابلیت ارتجاعی بالایی دارند. به این ترتیب می توان به راحتی کفش را به پا کرده و یا از پا درآورد. ساق این کفش ها تا بالای مچ پا آمده و نوکی تقریباً تیز دارند. از این رو می توان آن را در استایل های مختلفی استفاده کرد و از نتیجه کار رضایت داشت.

این ساختار باعث شده تا ظاهر این کفش ها دارای طراحی فوق العاده و انحصاری باشد. امروزه تولیدکنندگان انواع کفش، این محصولات را در دو جنس، جیر و چرم به بازار ارائه می کنند. این کفش ها برای آن دسته از افرادی که قصد خرید بوت چرم زنانه یا مردانه دارند و یا بر اساس سلیقه خود دوست دارند کفش هایی با جنس جیر به پا کنند، انتخابی ایده آل خواهند بود. تنوع رنگی این کفش ها بسیار زیاد است؛ اما بر اساس سلایق عموم خریداران می توان گفت که نیم بوت های قهوه ای، خاکی رنگ و مشکی، از فروش بالاتری برخوردار هستند.

تاریخچه بوت و نیم بوت چلسی

این گونه نیم بوت ها دارای سابقه زیادی بوده و تاریخچه ای کهن دارند. قدمت طراحی و تولید بوت های چلسی به دوره ملکه ویکتوریا برمی گردد. در آن زمان، پینه دوزی به نام J. Sparkes-Hall ایده اولیه این کفش ها را مطرح کرده و این نیم بوت ها را طراحی و تولید نموده است. این نیم بوت ها در ابتدا با نام چکمه های پادوک شناخته می شدند. آن چه سبب شده بود تا این کفش ها در آن دوره، مورد توجه قرار گیرد، سهولت استفاده از آن به منظور پیاده روی و استفاده به هنگام سوارکاری بوده است.
با ادامه این روند، در اواسط دهه 50، این کفش ها از سوی برخی هنرمندانی که در چلسی لندن فعالیت می کردند مورد اسقبال قرار گرفته و به همین دلیل به بوت چلسی تغییر نام دادند. از همان زمان، همه این بوت ها را با نام چلسی می شناسند. از زمان ملکه ویکتوریا تا همین الان، از این محصولات به عنوان یکی از پرطرفدارترین نیم بوت چرم زنانه و مردانه یاد می شود. البته مدل های جیر این کفش ها نیز به همان اندازه، محبوب هستند.

تاریخچه بوت چلسی

استایل مناسب با بوت چلسی زنانه

یکی از سؤالاتی که در رابطه با نیم بوت های چلسی وجود دارد این است که این کفش ها برای چه استایلی مناسب هستند. در پاسخ به این سؤال باید گفت که اگر به ظاهر این محصولات، نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد که آنها برای هر استایل و هر سلیقه ای مناسب هستند؛ اما برای درک بهتر این موضوع، در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر چند استایل با بوت چلسی زنانه و مردانه را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

بوت با استایل رسمی

اغلب افراد زمانی که قرار است در یک مهمانی و جلسه رسمی حضور داشته باشند تصور می کنند که باید از کفش های رسمی استفاده کنند. این در حالی است که می توان به جای کفش های رسمی کلیشه ای، از نیم بوت های چلسی که دارای طرحی کلاسیک می باشند نیز استفاده کرد. این کفش ها هم ظاهری رسمی به استایل شما می بخشند و هم موجب شیک تر و به روزتر شدن تیپ شما می شوند. برای مثال می توانید از ست لباس طوسی با بوت‌چلسی چرم مشکی استفاده کنید.

بوت با استایل غیر رسمی

استفاده از نیم بوت های چلسی در مکان و مراسمات غیر رسمی نیز می تواند یک انتخاب ایده آل باشد. شما می توانید به جای استفاده از کفش های کتانی، از این بوت ها استفاده کنید و ظاهر خود را شکیل تر نشان دهید. در این نوع استایل می توانید از مدل های جیر یا چرم استفاده نمایید؛ اما توصیه می شود با پوشیدن بوت چلسی جیر، حس راحت تری را در استایل خود القا کنید. بوت چلسی جیر با رنگ های خاکی و مشکی در این گونه استایل ها، کاربرد بیشتری دارد.

بوت با استایل محل کار

بسیاری از افراد تصور می کنند که این کفش ها فقط برای زمانی است که می خواهید در یک مهمانی یا یک مراسم شرکت کرده و یا قصد دارید تعطیلات آخر هفته را بگذرانید. این تصوری کاملاً اشتباه است. شما می توانید آنها را در محل کار نیز بپوشید. برای این کار می توانید از کفش چرم زنانه یا مردانه استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید که چرم آنها از نوع براق نباشد؛ زیرا باعث می شود تا استایل شما کاملاً رسمی باشد. برای این که بتوانید بدون مشکل از این نیم بوت ها در محل کار استفاده کنید باید به ست لباس خود توجه زیادی کرده و تمامی آنها را به گونه ای انتخاب کنید که با هم همخوانی داشته باشند.

نکاتی برای خرید بوت چلسی

در خرید بوت های چلسی باید نکاتی را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. این نکات به شرح زیر هستند:

  • به فرم پای خود توجه کنید؛ زیرا نباید ساق آنها زیاد گشاد باشد. به این نکته توجه کنید که این کفش ها بند ندارند که بتوانید آنها را تنگ نمایید.
  • به زیره کفش توجه کنید. نیم بوت های چلسی که دارای زیره باریک هستند بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند. این موضوع در مورد انتخاب بوت چلسی دخترانه از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا باعث ظرافت بیشتر استایل آنها خواهد شد.
  • جنس نیم بوت ها نیز مهم است. به دلیل نگهداری آسان و قابلیت استفاده در مواقع بارانی، استفاده از نیم بوت های چرم، در اولویت قرار دارد.

مشاهده محصولات بوت چرم زنانه

نکاتی که برای خرید بوت چلسی لازم است

کلام پایانی

فروشگاه کیف و کفش چرم سورنا یکی از مراکز خوش نام در زمینه طراحی، دوخت و فروش این محصولات می باشد. این برند، انواع کیف و کفش اعم از بوت چلسی زنانه را با کیفیت عالی، طراحی و تولید می کند. چرم به کار رفته در این محصولات دارای کیفیت فوق العاده ای است. از این رو تمامی این محصولات به صورت تضمینی به فروش می رسند.

 

اشتراک‌گذاری مطلب

مطالب مرتبط

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.