Search

راهنمای خرید کفش مناسب پیاده روی

انتخاب کفش مناسب پیاده روی

فهرست مطالب

کارشناسان و پزشکان توصیه می‌کنند که روزانه لااقل نیم ساعت ورزش یا پیاده روی داشته باشیم؛ اما حتما شنیده‌اید که بعضی از پیاده روی خود، ناراضی هستند و تجربه خوبی از آن ندارند.ابتلا به برخی افراد به پادرد و کمردرد می تواند نتیجه پیاده روی آن‌ها باشد و دلیل این امر، عدم استفاده از کتونی پیاده روی مناسب در زمان پیاده روی است. برای اینکه بهترین و مناسب‌ترین نوع کفش پیاده روی را انتخاب کنیم، نیاز است ویژگی‌های این نوع کفش‌ها را بدانیم. پیشنهاد می کنیم برای خرید کفش مناسب پیاده روی به این موارد دقت کنید.

وزن کفش پیاده روی

در زمان پیاده روی، پاها بیشترین وزن را تحمل می‌کنند؛ بنابراین نیاز است تا کفش به اندازه‌ای سبک باشد که به راحتی بتوان گام برداشته و فشاری به فرد اضافه نشود. معمولاً در ساخت کفش پیاده روی از موادی استفاده می‌شود که بسیار سبک هستند؛ مثلاً رویه کفش معمولاً پارچه‌ای بوده و در لایه میانی نیز از مواد سبک استفاده می‌شود.

امکان تنفس راحت پاها

گرم شدن پاها در زمان پیاده روی به دلیل افزایش گردش خون در این ناحیه اتفاق می‌افتد؛ بنابراین کفش مناسب پیاده روی باید به گونه‌ای طراحی شود تا هوا در پاها جریان داشته و به اصطلاح تنفس در این ناحیه از بدن به راحتی انجام شود. به همین دلیل سعی می‌شود تا از الیاف پارچه‌ای برای رویه کفش انتخاب شود؛ زیرا هم جریان هوا را به راحتی عبور می‌دهند و هم با خنک نگه‌داشتن پاها، از عرق کردن آن‌ها جلوگیری می‌کنند. از طرفی عدم حرکت هوا در داخل کفش می‌تواند احتمال بیماری‌های قارچی را افزایش دهد؛ زیرا رطوبت و گرما، محل مناسبی برای رشد این قارچ‌ها هستند.

انعطاف لازم در زمان فعالیت بدنی

عدم انعطاف‌پذیری مناسب کفش‌ها باعث می‌شود تا احتمال آسیب‌دیدگی مچ و یا احساس درد در تاندون آشیل و عضلات پشت ساق پا افزایش یابد. بنابراین در زمان انتخاب، بهتر است پاشنه کفش را در دست گرفته و پنجه را روی زمین نگه‌داشته و خم کنید. در این صورت می‌توانید میزان انعطاف‌پذیری کفش را بسنجید. میزان انعطاف‌پذیری نیز نباید در حدی باشد که مچ پا دچار پیچ‌خوردگی شود.

زیره کفش مناسب پیاده روی

قسمت میانی پاها و قوس پا تأثیر زیادی در میزان فشار وارده به بدن در زمان پیاده روی دارد. باید دقت شود تا زیره کفش، قوس پا را پوشش دهد و از انتقال فشار به سایر قسمت‌های بدن مانند کمر جلوگیری کند. همچنین در زمان انتخاب، حتماً به وجود عاج کفش دقت نمایید تا در سطوح صاف سر نخورده و آسیبی متوجه فرد نشود. میزان نازکی ضخامت زیره کفش پیاده روی را نیز باید در نظر بگیرید. کفش‌هایی با کفی نازک، در مسیرهایی که ناهمواری دارد باعث آسیب زیاد به کف پا خواهد شد.

زیره کفش مناسب پیاده روی

به اندازه پاشنه کفش دقت کنید

برای کفش پیاده روی نباید پاشنه بالاتر از 1.5 سانتی‌متر را انتخاب نمایید. همچنین کفش‌های خیلی تخت نیز ممکن است باعث احساس درد در ناحیه کمر شود.

مزایای استفاده از کفش مخصوص پیاده روی

این کار غیر از اینکه کیفیت فعالیت بدنی را بهبود بخشد، دارای مزایای دیگری نیز است. به طور کلی مهم‌ترین ضرورت کفش پیاده روی پیشگیری از آسیب رسیدن به اعضای بدن است؛ اما موارد زیر نیز به اهمیت پوشیدن این مدل کفش اشاره دارند:

  • کفش پیاده روی می‌تواند از نواحی اطراف قوس پا مراقبت نموده و از بروز آسیب و فشار جلوگیری نماید.
  • استفاده از کتونی مناسب پیاده روی باعث می‌شود تا میزان درد و تورم در نواحی مختلف پا مانند ساق و مچ پا کاسته شده و کیفیت و کمیت این فعالیت بدنی افزایش یابد.
  • می‌توانید مفاصل سست پاها را تقویت نموده و سلامت کلی پاها را تضمین نماید.

بهترین زمان جهت خرید کفش مناسب برای پیاده روی

برای خرید کفش جهت پیاده روی لازم است تا در اواخر روز اقدام به این کار نمایید؛ زیرا در اوایل روز میزان تورم پاها کمتر است. هرچه میزان فعالیت بدنی افزایش پیدا کند، میزان فشار و تورم در این قسمت از بدن نیز بیشتر می‌شود. اگر کفش را در اوایل روز خرید نمایید، سایز آن برای اواخر روز کوچک خواهد بود. در نتیجه فشار زیادی به پاها در زمان انجام این فعالیت بدنی وارد می‌شود. در صورتی که مجبور به خرید در ابتدای روز هستید، بهتر است حتماً یک جوراب ضخیم پوشیده و سپس سایز کفش را امتحان کنید تا اندازه واقعی پا مشخص شود.

بهترین زمان جهت خرید کفش مناسب برای پیاده روی

پیاده روی در مکان های مختلف

در انتخاب کفش مناسب برای پیاده روی در جنگل، ساق دار بودن و یا بدون ساق بودن کفش اهمیت دارد. معمولاً پیشنهاد می‌شود از نوع کفش‌های بدون ساق یا کتانی استفاده کنید؛ زیرا هم سبک هستند و هم گردش هوا در آن‌ها به راحتی انجام می‌شود. البته این برای زمانی صدق می‌کند که سطح مسیر حرکت فرد مسطح است. برای مکان‌هایی که دارای پستی و بلندی است، حفاظت از مچ پا اهمیت پیدا می‌کند. کفش‌های ساق دار در این محیط‌ها بهتر می‌توانند از مچ پا مراقبت کرده و از وارد شدن ضربه و آسیب جلوگیری نمایند. در ضمن کفش پیاده روی مناسب کویر نیز از مدل ساق دار انتخاب می شود تا از ورود شن به داخل پا پیشگیری شود.

انتخاب نوع کتانی مناسب برای پیاده روی

همه افرادی که قصد انجام فعالیت‌های ورزشی دارند، در زمان انتخاب نوع کفش ممکن است دچار سردرگمی شوند. نوع کفش‌ها بسته به نوع فعالیت ورزشی انتخاب می شود و از این رو برای پیاده روی، دویدن و یا سایر حرکات ورزشی باید کفش متفاوتی انتخاب کنید. به صورت کلی کفش ورزشی به چند دسته تقسیم می شوند.

کفش‌های مخصوص پیاده روی یا کفش واکینگ:

کفش واکینگ در واقع کفش مناسب برای پیاده روی های طولانی است. این مدل با کفش دویدن کامل تفاوت دارد و به شکلی طراحی می‌شود که پیاده روی طولانی مدت را ساده نماید. پاشنه آن نسبت به کفش دویدن بزرگ‌تر است و کمترین فشار را به زانو وارد نمی‌کند.

 کفش‌های مخصوص پیاده روی

کفش مخصوص دویدن یا کفش رانینگ:

از کلمه رانینگ مشخص است که این کفش برای دویدن مناسب است. بخش خارجی آن از لاستیک کربنی است، بخش میانی آن بسیار راحت طراحی شده و بخش داخلی از کفه‌ای مناسبی برخوردار است که از بروز مشکلات جسمانی در طولانی مدت پیشگیری می‌کند.

کفش مخصوص سایر فعالیت‌های حرفه‌ای یا کفش ترینینگ

این مدل برای پریدن و تغییر جهش‌های سریع طراحی شده است. در طراحی آن علاوه بر کفی و رویه کفش توجه ویژه‌ای به دو طرف کفش شده و در طراحی آن به حرکات افقی و عرضی نیز توجه شده است.

کلام آخر

فروشگاه چرم سورنا تلاش دارد در فروشگاه اینترنتی خود انواع کفش را برای مصارف روزانه، مسافرت، مهمانی، پیاده روی و … جمع‌آوری نماید.

مشاهده محصولات کفش چرم زنانه

اشتراک‌گذاری مطلب

مطالب مرتبط

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.