Search

چه کنیم کفش نو، پا را نزند؟

چه کار کنیم کفش نو پا را نزند؟

فهرست مطالب

یکی از دغدغه هایی که به هنگام خرید کفش نو به وجود می آید این است که در دفعات اول ممکن است کفش نو، پا را بزند. این حالت هم در کفش های مردانه و هم زنانه به وجود می آید. چنانچه این شرایط را تجربه کرده باشید حتماً می دانید که اگر کفش، پا را بزند ممکن است تاول و زخم ایجاد شده و نتوانید به راحتی از کفش استفاده کنید. این حالت تا زمان جا باز کردن کفش چرم زنانه و یا دیگر انواع کفش ادامه خواهد داشت. از این رو بر آن شدیم تا در این مقاله با ارائه راهکارهای خانگی، مانع از این مشکل شویم.

استفاده از صابون برای جلوگیری از زخم پا

اگر کفش نو را به پا کردید ولی متوجه شدید که قسمت پشت آن، پای شما را اذیت می کند توصیه می کنیم از صابون استفاده کنید. به قسمت پشت کفش، کمی صابون بزنید تا لیز شود. این کار منجر به نرم شدن پشت کفش و جلوگیری از زخم شدن پا می شود.

استفاده از پودر تالک برای زخم پا

اگر قصد رفتن به مجلسی را دارید و می خواهید از کفش پاشنه بلند استفاده کنید ممکن است به دلیل وجود اصطکاک در کفش، پاهایتان اذیت شود. می توانید به هنگام استفاده از انواع کفش پاشنه بلند از پودر تالک استفاده کنید. این امر سبب می شود تا پاها در کفش راحت باشند و شاهد ایجاد تاول و زخم در آنها نباشید. فقط دقت کنید که داخل کفش، نم نداشته باشد.

استفاده از کفی طبی برای جلوگیری از زخم پا

پوشیدن کفش نو مخصوصاً کفش های چرم تا زمانی که خیلی نو هستند ممکن است پاها را اذیت کند. شما می توانید در این موارد با استفاده از کفی های طبی که در فروشگاه ها و یا داروخانه های معتبر ارائه می شوند از بروز این مشکل، پیشگیری کنید. استفاده از این محصولات باعث می شوند که پاها در کفش، راحت باشند و بتوانید برای مدت زمان زیاد با این کفش ها راه بروید.

استفاده از جوراب های ضخیم برای جلوگیری از زخم پا

اگر احساس می کنید کفش ها برای پاهایتان کمی تنگ هستند می توانید از جوراب ضخیم و سشوار استفاده کنید. این امر منجر به جا باز کردن کفش شده و سبب می شود تا کفش، مناسب سایز پای شما باشد. البته لازم به ذکر است که از حرارت دادن بیش از حد کفش، خودداری کنید تا موجب افت کیفیت رویه کفش نشود.

استفاده از سیب زمینی برای جلوگیری از زخم پا

شاید تصور کنید با خرید کفش های طبی با مشکل زده شدن پا توسط کفش، مواجه نشوید. این تصوری بسیار اشتباه است. حتی در مورد کفش چرم طبی زنانه هم ممکن است با این معضل روبرو باشید. در این موارد توصیه می کنیم یک عدد سیب زمینی را شسته و خشک کنید. سپس برای یک شبانه روز آن را داخل کفش بگذارید. بعد از این مدت، آن را برداشته و داخل کفش را تمیز کنید. بعد از آن می توانید به راحتی کفش ها را پوشیده و از آنها استفاده کنید.

استفاده از چسب زخم برای زخم پا

یکی از قدیمی ترین روش ها برای جلوگیری از زخم شدن پا، استفاده از چسب زخم است. چسب را به محلی که احساس می کنید کفش آن قسمت را اذیت می کند بزنید.

چسب زخم کمک کند تا کفش های نو پا را نزنند

استفاده از کرم های نرم کننده برای زخم پا

یک روش اختصاصی برای کفش های چرمی، استفاده از کرم های نرم کننده دست و صورت است. در این موارد، کرم را به نوک کفش، قسمت پنجه کفش و پشت پاشنه آن بزنید. این کار باعث نرم شدن پشت کفش و قسمت پنجه و نوک آن می شود. به این ترتیب کفش ها، پاها را اذیت نکرده و می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

استفاده از آب برای پای زخم شده

یک روش دیگر برای بزرگ کردن سایز کفش، استفاده از کیسه آب است. به این صورت که می توانید کیسه آب را داخل کفش بگذارید. سپس آن را برای 24 ساعت در داخل فریزر قرار دهید. در این شرایط، کفش به دلیل یخ زدن آب، بزرگ تر شده و زمانی که از آنها استفاده می کنید پاها را اذیت نخواهد کرد.

استفاده از آب برای جا باز کردن کفش ها

استفاده از دستمال و الکل برای پای زخم شده

اگر قسمت داخلی کفش تان تنگ است و موقع پوشیدن آنها، پاهایتان اذیت می شود می توانید از دستمال و الکل استفاده کنید. در این روش برای جا باز کردن کفش باید سطح داخلی را الکل بزنید و سپس آن را با دستمال کاغذی پر کنید. روز بعد، این دستمال ها را از کفش خارج کنید و با خیال راحت آن را بپوشید.

مراجعه به کفاش برای باز کردن کفش

بهترین و مطمئن ترین روش برای خلاصی از زدن پاها توسط کفش های نو، مراجعه به کفاش است. این افراد با استفاده از ابزارهای تخصصی و تجربه ای که دارند می توانند انواع کفش و نیم بوت زنانه اسپرت و یا دیگر کفش ها را کشیده و قالب پای شما کنند.

مراجعه به کفاش

کلام آخر

برند محصولات چرمی سورنا در زمینه تولید انواع محصولات چرمی دارای سابقه درخشانی است. این برند با استفاده از تجربه کارکنان خود و دانش روز دنیا توانسته کفش هایی با سایز مناسب و کیفیت عالی تولید نماید. همچنین برای خرید انواع بوت و نیم بوت چرمی و همچنین کیف های چرمی نیز می توانید از محصولات دیدن نمایید.

اشتراک‌گذاری مطلب

مطالب مرتبط

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.