Search

معرفی انواع واکس مخصوص کیف و کفش چرم

انواع واکس چرم

فهرست مطالب

محصولات چرم اعم از کیف، کفش، لباس گرم و مبل از طرفداران زیادی در دنیا برخوردار است. چرم برای حفظ زیبایی و ماندگاری احتیاج به مراقبت داشته و یکی از این مراقبت ها، به واکس زدن چرم برمی گردد. همه محصولات چرمی برای درخشندگی و نرمی، احتیاج به انواع واکس چرم مخصوص به خود دارند. در واقع واکس زدن یکی از بهترین راه‌ها برای مراقبت از محصولات چرمی می‌باشد. به طوری که با واکس زدن مداوم کیف و یا کفش چرمی خود تا حد بسیار زیادی می‌توانید به طول عمر آن‌ها اضافه کنید.

علاوه بر مراقبت استفاده از واکس کیف و کفش چرم بر زیبایی ظاهری آن‌ها نیز اضافه می‌کند. پس اگر نگران نگه‌داری از کفش‌های چرمی خود هستید فقط کافی است تا یک عدد واکس کفش چرم را خریداری کرده و از آن استفاده کنید. برای این منظور ابتدا باید گرد و خاک و کثیفی‌های روی آن‌ را تمیز کنید. سپس واکس را به کمک اسفنج یا فرچه مخصوص بر روی آن بکشید. امروزه بسیاری از افراد از وازلین برای کفش چرم نیز به عنوان واکس استفاده می‌کنند. وازلین به دلیل بافت چربی که دارد از بافت کیف یا کفش چرم شما مراقبت کرده و ظاهری زیبا و تمیز به آن خواهد بخشید.

معرفی محصولات چرمی و انواع واکس چرم

استفاده از چرم و محصولاتی که با این نوع از ترکیب طبیعی درست می شوند، امروزه رونق زیادی گرفته است. علاوه بر زیبایی خاص و منحصر به فردی که این محصولات دارند، ماندگاری بالا و حفظ کیفیت طی سالهای متمادی، از مهمترین ویژگی های بعدی محصولات چرمی می باشد. چرم انواع مختلفی داشته و شامل چرم گاو، گوسفند، شترمرغ، گاو میش و غیره می شود که هر کدام با توجه به خصوصیات فیزیک خاص خود، شرایط نگهداری متفاوتی دارند و همچنین در بازار با قیمت های مختلفی نسبت به هم، عرضه می شوند.

چرم در تولید انواع کیف، کفش ،کیف پول ،کاپشن و پالتو و بارانی، کوله پشتی و کمربند، انواع روکش مبل و… استفاده می شود و محدودیت استفاده برای خانم ها و آقایان را نیز ندارد. برای نگهداری و حفظ کیفیت محصولات چرمی، باید نکات خاصی را مورد توجه قرار داد که یکی از آنها، استفاده مداوم از انواع واکس چرم، البته با توجه به نوع کالایی که در اختیار تان هست، می باشد.

مجموعه چرم سورنا در این مقاله قصد دارد شما عزیزان را با انواع واکس چرم، برندهای آنها و نحوه استفاده برای محصولات کیف و کفش چرم، بیشتر آشنا کند.

واکس چرم

معرفی انواع واکس چرم

واکس های چرم که در بازار وجود دارند به انواع مختلفی از نظر ترکیبات و کارکرد تقسیم می شوند. معمولا اولین کاری که یک واکس چرم اعلا انجام می دهد، ایجاد یک لایه محافظتی بر روی محصول چرم می باشد که در برابر انواع آسیب ها و مخصوصا آلایندگی ها و گرد و خاک روزمره، چرم را حفظ می کند.

همچنین باعث ایجاد براقی و درخشندگی ظاهر بر روی کیف یا کفش یا هر محصول دیگر چرم شده و با نرم کردن چرم، از خشکی و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می کند. انواع واکس چرم به حالت اسپری، کف، واکس جامد، واکس مایع و پد روغنی تقسیم می شوند که در ادامه به معرفی هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

  • واکس‌های اسپریی

این واکس‌ها به صورت مایع بوده و در محفظه‌ای با سری مخصوص برای اسپری کردن آن به فروش می‌رسند. کاربران باید قبل از مصرف واکس اسپریی آن را به خوبی تکان داده و از فاصله چند سانتی بر روی کفش خود اسپری کنند. جهت یک دست شدن رنگ کفش در اسپری کردن آن بر روی کفش کاملا دقت کنید.

  • واکس‌های کفی

یکی دیگر از انواع واکس کفش چرم که جدیدا وارد بازار شده‌اند واکس‌های کفی می‌باشند. این نوع از واکس‌ها حالتی مثل کف دارد که بر روی کفش اسپری شده و سپس به وسیله یک پد مخصوص از روی آن پاک می‌شوند. در نتیجه کفش تمیزتر و براق‌تر به نظر خواهد رسید.

  • واکس‌های جامد کرمی

واکس‌های جامد کرمی از جمله قدیمی‌ترین نوع واکس کفش چرم می‌باشند. به این صورت که مقداری از واکس توسط فرچه یا اسفنج مخصوص برداشته و بر روی سطح کفش مالیده می‌شود.

  • واکس‌های مایع

واکس مایع همان طور که از نامش می‌توان متوجه شد دارای حالت مایع بوده و قبل از مصرف احتیاج به تکان دادن دارند. سپس چند قطره از آن را بر روی اسفنج ریخته و بر روی سطح کفش مالیده می‌شود. در نتیجه کفش شما ظاهری زیبا به دست خواهد آورد.

نحوه استفاده از واکس چرم

نکته مهم این است که قبل از استفاده از هر کدام از انواع واکس چرم، باید گرد و خاک کالای خود را پاک کنید.

  •  اگر از اسپری واکس چرم استفاده می کنید اسپری را قبل از استفاده تکان داده، 10 تا 20 سانتی کالای چرم خود گرفته و به طور متناوب به سراسر محصول اسپری کنید و به مدت 1 الی 2 ساعت در جایی گذاشته و اجازه خشک شدن به آن دهید.
  •  اگر از کف استفاده می کنید چون حالت اسپری شونده دارند می توانید کف را به قسمت های مختلف اسپری کرده و با اسفنج تمیزی آنرا پخش کنید.
  •   استفاده از واکس جامد همانند نحوه استفاده از واکس های کلاسیکی است که همه ما استفاده از آن را دیده و بلدیم.
  • برای استفاده از واکس های مایع و پد روغنی نیز کافی است که اسفنج یا پد روغنی را به آرامی روی محصول چرم مالیده و فشار دهید تا مایع آن خارج شده و به آرامی با همان اسفنج یا پد، به سرتاسر چرم بکشید.

بهترین واکس برای کفش چرم

این روزها با افزایش تقاضا انواع مختلفی از واکس‌های مخصوص محصولات چرمی وارد بازار شده‌اند. از طرفی دیگر شرکت‌های بسیاری نیز شروع به تولید انواع واکس کفش چرمی کرده‌اند. به همین دلیل مشتریان در انتخاب بهترین واکس کفش چرم دچار سردرگمی می‌شوند و لازم است تا نهایت دقت خود را به کار بگیرند تا خرید درستی انجام بدهند و در نهایت از کفش چرمی خود به خوبی مراقبت کنند. بهترین واکس برای کفش چرم از نوع جامد می تواند باشد که به براقی و حفظ ظاهر کفش بسیار کمک می کند. در بازار انواع واکس چرم موجود می باشد اما از برندهای خوب در ارتباط با مورد واکس کفش چرم می توانیم به واکس های پی واکس، تمساح، ساتل و مورلو اشاره کرد.

انواع واکس کیف چرم

انواع واکس کیف چرم

واکس های موجود برای کیف های چرمی نیز همانند کفش چرم می باشد. نوع کرمی آن، درخشندگی و نرمی بخشیده اما ظاهری مات به کیف می دهد و نوع جامد یا موم  هم باعث ماندگاری بالا، ظاهری درخشنده و مقاومت در برابر رطوبت را به کیف یا حتی کفش چرم می بخشد. در واقع یکی از راهکارهای مراقبت از چرم واکس زدن آن است.

مشاهده محصولات کیف چرم زنانه

معرفی برندهای واکس چرم

به طور کلی تولید انواع واکس چرم با کیفیت و مرغوبیت خوبی در کشور در حال انجام است و از برندهای خوش نام در این عرصه می توانیم به پامیکس، پاندا، پی واکس، بلدرچین، شکوفه، برایت و غیره اشاره کنیم.

 

اشتراک‌گذاری مطلب

مطالب مرتبط

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.