Search

عوارض کیف سنگین برای بانوان (با 5 راهکار)

عوارض کیف های سنگین

فهرست مطالب

بانوان دوست دارند هر چیزی را که ممکن است لازم داشته باشند، همراه داشته باشند. از این رو ترجیح می دهند از کیف های بزرگ استفاده کنند. آنها به این موضوع توجه نمی کنند که کیف های بزرگ و سنگین می تواند چه عوارضی برای آنها داشته باشند. با بررسی عوارض کیف های سنگین در این مقاله، قصد داریم شما را با این موارد آشنا کنیم تا شاید در مورد استفاده از این کیف ها تجدید نظر نمایید.

عوارض کیف های سنگین

کیف های سنگین و بزرگ ممکن است شما را در دسترسی به وسایلی که نیاز دارید کمک کنند؛ اما طبق تحقیقات انجام شده بر روی این کیف ها و عوارض آنها مشخص شده است که معایب استفاده از آنها به صورت روزانه می تواند بیشتر از مزایای آنها باشد. از این رو توصیه می کنیم حتماً این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و بعد از آشنایی با این عوارض، تصمیمی جدی بگیرید.

سردرد، از عوارض کیف های سنگین

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به صورت روزانه از کیف های بزرگ استفاده می کنید و دچار سر دردهای روزانه هستید، باید عنوان کنیم که این سردردها ناشی از حمل همین کیف ها می باشد. زمانی که از کیف های بزرگ استفاده می کنید و داخل آن را پر می کنید از وسایل متعدد، ماهیچه های بدن مجبور هستند وزن زیادی را به دوش بکشند. در این حالت، حتماً متوجه شده اید که ماهیچه های گردن و شانه ها منقبض می شوند. همین موضوع سبب می شود تا درد در قسمت پشتی سر ایجاد شده و به تدریج به قسمت جلوی سر نیز هدایت شود. با این که کیف های بزرگ، جزو کیف های ضروری خانم ها هستند؛ اما سعی کنید زیاد از آنها استفاده نکنید و در صورت نیاز، وسایل کمی داخل آن قرار دهید.

خشکی ماهیچه های گردن و شانه

همان گونه که گفته شد گردن و شانه ها وظیفه دارند تمام بار حاصل از حمل این کیف ها را تحمل کنند. در این حالت، ماهیچه های ذوزنقه ای که در قسمت بالایی شانه ها قرار دارند دچار گرفتگی شده و سفت می شوند. رفته رفته این گرفتگی به قسمت های پایینی گردن نیز سرایت خواهد کرد. چنین شرایطی موجب کاهش میزان انحنای گردن شده و خشکی کمر، گردن و شانه ها را در پی دارد. ادامه این روند باعث می شود تا فرد در مدت زمان کمی به آرتروز مبتلا شود. طبق بررسی های انجام شده مشخص گردیده است که اکثر افراد مبتلا به آرتروز گردن، برای مدت های مدیدی از این نوع کیف ها استفاده کرده اند. این در حالی است که با انتخاب کیف مناسب و توجه به طریقه دست گرفتن کیف دستی می توانید تا حدودی از بروز این عارضه، پیشگیری کنید.

خشکی ماهیچه های گردن و شانه از عوارض کیف های سنگین است

فشار و خستگی، از عوارض کیف های سنگین

امروزه اکثر افراد دارای سبک زندگی راحت و بی تحرکی هستند. از این رو بدن آنها تاب فشار زیاد را ندارد. حال تصور کنید که با این سبک زندگی، روزانه یک کیف بزرگ با وسایل زیاد به دست گرفته و آن را حمل کنید. این کار سبب می شود تا فشار زیادی به گردن، بازوها، پاها و تمامی عضلات شما وارد شود. ستون فقرات شما ممکن است تحت تأثیر این فشار قرار گرفته و نتیجه آن، چیزی جز کمر درد نخواهد بود.

کشیدگی عضلات

بر اساس تحقیقاتی که در انگلیس و بر روی بانوان 21 سال تا 55 سال انجام شد مشخص گردید که این بانوان با حمل کیف های بزرگ با بار سنگین، انگار یک کودک یک ساله را با خود حمل می کنند. تصور کنید هر روز یک کودک یک ساله را برای چند ساعت در آغوش نگه دارید. این امر چه عوارضی می تواند برای بدن شما داشته باشد؟ حتماً تمامی افرادی که این کار را انجام می دهند به کشیدگی در عضلات اشاره می کنند. استفاده از کیف های سنگین در طول روز سبب می شود تا عضلات کمر شما کشیده شده و در نتیجه، درد و استرس زیادی را متحمل شوید. این در حالی است که با انتخاب یک کیف چرم زنانه سبک می توانید به تمامی از عوارض، پایان دهید.

کشیدگی عضلات در اثر حمل کیف های سنگین

تغییر حالت راه رفتن

اگر به افرادی که از کیف های سنگین استفاده می کنند توجه کنید، متوجه خواهید شد که حالت راه رفتن این افراد تغییر پیدا کرده است. این مورد، یکی از عوارض حمل کیف سنگین برای بدن است. وقتی کیف سنگینی را برای مدت ها در یک طرف بدن خود حمل کنید تعادل بدن به هم می خورد. این موضوع تأثیر منفی بر کل بدن گذاشته و باعث تغییر در راه رفتن و حرکت پاها می شود. به این ترتیب در دراز مدت شاهد تغییر در راه رفتن تان خواهید بود.

راه هایی برای پیشگیری از بروز عوارض کیف سنگین

افرادی که تا کنون از کیف های بزرگ استفاده می کردند و حالا با عوارض آن آشنا شدند، دوست دارند از بروز این عوارض، جلوگیری کنند. برای این کار باید به دنبال راهکارهای مؤثری  بود. برای رهایی از عوارض کیف های سنگین، مطالعه ادامه این مطلب، خالی از لطف نخواهد بود. در ادامه به بررسی این راهکارها برای پیش گیری از بروز این عوارض، خواهیم پرداخت.

راه های پیشگیری از عوارض کیف های سنگین

خرید کیف جدید

اولین و بهترین کاری که می توانید انجام دهید، خرید کیف جدید است. باید کیفی انتخاب کنید که با نیازهای شما تطابق داشته و در عین حال، فشار زیادی را به بدن شما تحمیل نکند. این کیف باید ظرفیتی داشته باشد که بتوانید وسایل ضروری خود را در آن قرار دهید. همیشه سعی کنید فقط وسایل ضروری را به همراه داشته باشید و از حمل بار اضافی، خودداری نمایید. در ضمن سعی کنید کیف مد نظر خود را از میان آن دسته از کیف هایی که سبک هستند انتخاب کنید. کیف چرم زنانه می توانند بهترین انتخاب باشند، زیرا هم وزن پایینی دارند و هم دارای طول عمر بالایی می باشند.

حفظ طرز ایستادن

حال که کیفی با اندازه و وزن مناسب انتخاب کرده و خریداری نموده اید باید طرز ایستادن خود را تصحیح نموده و حفظ کنید. برای این کار می توانید جلوی آینده بایستید و کیف را در دست نگه دارید. توجه کنید که اگر کیف باعث شود تا طرز ایستادن شما از حالت عادی خارج شود، این کیف نمی تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. با انتخاب یک کیف مناسب، می توانید از ایجاد فشار در ماهیچه ها، شانه و کمر خود جلوگیری نموده و احتمال بروز آرتروز را به حداقل کاهش دهید. یکی از ویژگی های کیف چرم زنانه این است که وزن آنها در حدود 2 تا 3 کیلوگرم است که این وزن، از ایجاد فشار زیاد در قسمت های مختلف بدن جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کیف چرم زنانه

حفظ طرز ایستادن برای استفاده از کیف سنگین

استفاده از کیف هایی با بند ضخیم

یکی دیگر از مواردی که باید در انتخاب کیف مناسب، مد نظر داشته باشید این است که به پهنای بندهای آن توجه کنید. بندها اگر دارای پهنای استانداردی باشند از ایجاد فشار به گردن و شانه ها پیشگیری می کنند. چنانچه پهنای این برندها در حدود 5 سانتی متر باشد، وزن کیف را در قسمت های مختلف بدن به صورت یکنواخت پخش خواهد کرد.

حمل وسایل کمتر

اگر دوست دارید که از کیف های بزرگ استفاده کنید، حداقل از حجم وسایل داخل آن بکاهید. اگر نگاهی به وسایل داخل کیف خود بیاندازید متوجه خواهید شد که اکثر این وسایل را هیچ گاه استفاده نمی کنید. پس چه لزومی دارد آنها را با خود حمل کنید. با کاهش بار کیف خود می توانید از بروز عوارض حمل کیف سنگین برای بدن، جلوگیری کنید.

حمل وسایل کمتر در کیف های بزرگ زنانه

ورزش کردن

یکی دیگر از راهکاریی که در جلوگیری از بروز عوارض حمل این نوع کیف ها می توانید انتخاب کنید ورزش کردن است. شما می توانید ورزش های قدرتی را انتخاب کنید. به این ترتیب قدرت عضلات شما افزایش پیدا کرده و در اثر حمل کیف های سنگین، دچار فشار و درد نخواهند شد. سعی کنید در این ورزش ها، قدرت ماهیچه های کمر، شکم و شانه های خود را افزایش دهید.

سخن پایانی

اگر علاقه مند به استفاده از کیف های بزرگ هستید، توصیه می کنیم نوع چرمی آنها را انتخاب کنید، البته انتخاب کیف های چرمی در تمامی مدل ها توصیه می شود. این محصولات با استفاده از چرم های باکیفیت ساخته می شود و به دلیل سبکی و انعطاف پذیری، عوارض خاصی را در کاربر، بروز نمی دهند. برند چرم سورنا یکی از برندهای مطرح در دنیای کیف و کفش می باشد. محصولات این برند بر اساس استاندارهای بین المللی ساخته شده اند. از این رو کاربران می توانند با خیال راحت، آنها را انتخاب کرده و برای سال های متمادی از آنها استفاده کنند.

اشتراک‌گذاری مطلب

مطالب مرتبط

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.