Search

چه کفشی برای خار پاشنه مناسب است؟

کفش مناسب برای خار پاشنه

فهرست مطالب

یکی از بیماری‌هایی که افراد را در پوشیدن کفش‌های مختلف دچار مشکل می‌کند، خار پاشنه است. افرادی که از کفش‌های نامناسب استفاده می‌کنند معمولاً با این عارضه مواجه خواهند شد. دلیل توصیه بیش از حد کارشناسان حوزه سلامت به پوشیدن کفش مناسب نیز همین امر است. افرادی که به این عارضه مبتلا هستند باید از کفش مخصوص خار پاشنه استفاده کنند تا بتوانند به راحتی راه رفته و شاهد گسترش عوارض این بیماری نباشند.

شاید نام این بیماری و کفش مخصوص آن به گوشتان نا آشنا بوده و یا آشنایی کاملی با آن نداشته باشید. از این رو در این مقاله به بررسی علل بروز بیماری خار پاشنه و کفش‌های مخصوص آن پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های این نوع کفش‌ها و روش درمان این بیماری، آشنا شوید.

علت بروز خار پاشنه

دلیل این که در قسمت تحتانی پا، عارضه‌ای به نام خار پاشنه ایجاد می‌شود، وجود فشار نامتوازن است. زمانی که افراد از کفش‌هایی با فرم و اندازه نامناسب استفاده می‌کنند شاهد ایجاد فشار زیادی در قسمت پاها خواهند بود. این فشار، قسمت زیرین پاها را هدف قرار می‌دهد. زمانی که فشار حاصله در قسمت پاشنه متمرکز شود عارضه‌ای به نام خار پاشنه ایجاد می‌شود. به جز این مورد، عوامل دیگری نیز در بروز این بیماری دخیل هستند. از جمله آنها می‌توان به فرسودگی بافت نرم پاشنه اشاره کرد. زمانی که بافت این قسمت در طولانی مدت متحمل فشار کشیدگی شود و یا عضلات و رباط‌ها تحت فشار باشند، زمینه مناسب برای بروز خار پاشنه به وجود می‌آید. در این موارد، استفاده از کفش خار پاشنه می‌تواند تأثیر گذار بوده و عارضه به وجود آمده را رفع کند.

علت بروز خار پاشنه

از دیگر دلایل بروز این بیمار، آسیب دیدگی غشای پوشاننده استخوان‌های پاشنه است. زمانی که غشای این بخش دچار پارگی شود صد درصد پاشنه پا با درد زیادی همراه بوده و در صورت عدم توجه به این موضوع، خار پاشنه ایجاد می‌شود. اغلب این عوارض در بانوانی مشاهده می‌شود که از انواع کفش پاشنه بلند زنانه برای طولانی مدت استفاده می‌کنند.

دلیل دیگر برای این بیماری، رسوب زیاد عنصر کلسیم در استخوان پاشنه است. زمانی که این اتفاق بیافتد برآمدگی غیر عادی در پاشنه ایجاد می‌شود. این امر سبب می‌شود تا غشا، بافت و عضلات پاشنه تحت تأثیر قرار گرفته و به مرور آسیب ببینند. به جز این عوامل، مواردی چون از بین رفتن غشای چربی پاشنه پا با افزایش سن، راه رفتن به صورت نامناسب، اضافه وزن، پریدن و یا دویدن بر روی سطوح سفت و استفاده از کفش نامناسب برای طولانی مدت نیز می‌توانند در ایجاد این بیماری دخیل باشند.

علائم و درمان خار پاشنه

آیا درد در قسمت پاشنه پا را تجربه کرده‌اید؟ افراد زیادی هستند که به هنگام راه رفتن با درد در این قسمت پا روبه رو می‌شوند؛ اما توجه داشته باشید که هر دردی در این قسمت نشانه خار پاشنه نیست. این عارضه دارای علائم منحصر به فردی است که در صورت بروز آنها باید در صدد یافتن راهی برای رفع این عارضه و درمان؛ یعنی استفاده از کفش طبی مخصوص خار پاشنه آن بود. از جمله علائم این عارضه عبارتند از:

  • وجود برجستگی قابل مشاهده در قسمت پاشنه پا که ناشی از برآمدگی استخوان این قسمت است.
  • وجود درد به هنگام بیدار شدن از خواب در قسمت پاشنه پا که شدت زیادی دارد.
  • وجود تورم و التهاب در قسمت جلویی پاشنه پا
  • وجود درد در این قسمت به هنگام راه رفتن
  • بی حسی پاشنه پا

درمان خار پاشنه

این عارضه با نام سندروم پاشنه پا نیز شناخته می‌شود. برای جلوگیری از بروز این عارضه بهتر است از کفشی مناسب فرم پا و تولید شده با استفاده از متریال درجه یک استفاده شود. استفاده از کفش چرم زنانه و یا کفش‌های طبی راحتی می‌توانند تا حد زیادی، جلوی بروز این بیماری را بگیرند؛ اما به هر حال اگر به این بیماری مبتلا شدید توصیه می‌شود با استفاده از کفش‌های مخصوص این سندروم و یا پدهای مخصوص خار پاشنه، اقدام به رفع عوارض و درمان این بیماری نمایید.

 مشاهده محصولات کفش چرم زنانه

کفش مخصوص خار پاشنه پا

خار پاشنه که یکی از عوارض کفش غیر استاندارد است، به یکی از مشکلات مهم افراد تبدیل شده است. خوشبختانه برای درمان این بیماری، کفش‌هایی طراحی و تولید می‌شوند که ظاهری شبیه به کفش‌های معمولی دارد، اما دارای یک سری ویژگی‌های منحصر به فرد می‌باشد. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا از شدت فشار وارده بر پاشنه پا، کاسته شده و در نتیجه، این بخش از کشش عضلات، آسیب دیدگی غشای استخوان پاشنه و ایجاد پارگی در این بخش، در امان باشد.

کفش مناسب خار پاشنه پا

به هنگام خرید باید توجه داشته باشید تا این کفش‌ها با کیفیت خوبی تولید شده باشند و اندازه و فرم کفش با اندازه و فرم پای شما مناسب باشد. در این حالت، بیشترین بهره وری را از این کفش‌ها خواهید داشت. تولیدکنندگان به منظور پاسخ دهی به سلایق مختلف این محصولات را در انواع مختلفی چون کفش اسپرت مخصوص خار پاشنه تولید کرده‌اند.

ویژگی‌های بهترین کفش طبی برای خار پاشنه

توصیه می‌شود به هنگام خرید، با استفاده از روش‌های تشخیص راحتی کفش، راحت بودن پاها در کفش مورد نظر را بررسی کنید؛ اما در صورتی که در اثر استفاده از کفش‌های نامناسب به بیماری خار پاشنه مبتلا شده‌اید حتماً باید از کفش‌های مخصوصی که برای این بیماری طراحی شده‌اند استفاده کنید. این محصولات با ویژگی‌هایی که دارند باعث بهبودی این عارضه می‌شود. این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند:

  • این کفش‌ها دارای بند برای تنظیم هستند.
  • کفی کفش برای خار پاشنه به گونه‌ای طراحی می‌شود که قسمت میانی آن دارای قوس است تا فشار زیادی بر روی کف و مچ پا وارد نشود.
  • قسمت پشتی آن‌ها، سفت و محکم است تا مچ پا، حرکت اضافی نداشته باشد.
  • رویه کفش از جنس انعطاف پذیری تولید شده است. در این موارد، جنس چرم انتخاب مناسبی خواهد بود.
  • در قسمت جلویی کفش، فضای کافی تعبیه شده است تا انگشتان بتوانند به راحتی حرکت کنند.
  • این محصولات باید به گونه‌ای انتخاب شوند که اندازه آنها دقیقاً هم اندازه پاها باشد. در غیر این صورت ممکن است خون رسانی به پاها و انتقال نیرو در پاها با اخلال روبرو شود.

ویژگی‌های بهترین کفش طبی برای خار پاشنه

طرز استفاده از پد خار پاشنه

جدای از کفش طبی چرم زنانه و یا مردانه که مخصوص افرادی مبتلا به خار پاشنه تهیه شده است، استفاده از پد خار پاشنه نیز از روش‌های درمان این عارضه به شمار می‌آید. این پدها در قالب بالشتک‌های ضخیم و نرم طراحی شده‌اند. این پدها دارای ساختاری هستند که با قرار گرفتن در قسمت پاشنه کفش، از تحمیل فشار زیاد به پاشنه و کف پاها جلوگیری می‌کند، قادر به رفع درد زیاد بوده و به راحتی داخل کفش جای می‌گیرند. تولید این پدها در ابعاد مختلف، امکان استفاده از آن را برای افرادی با سایز پای مختلف فراهم نموده است.

طرز استفاده از پد خار پاشنه

برای استفاده از این محصولات، کافی است آنها را در قسمت پشتی کفش قرار دهید. مطمئن شوید که این پدها از جای خود تکان نمی‌خورند. این پدها قابلیت شستشو دارند. می‌توانند آنها را به صورت دوره‌ای با آب و صابون شسته و خشک کنید، سپس در جای خود قرار دهید.

مزایا استفاده از کفی طبی برای خار پاشنه

استفاده از پدهای خار پاشنه می‌تواند پاهای شما را به هنگام راه رفتن از تحمل فشار زیاد در امان نگه دارند. این پدها با دفع شوک‌ها روزانه که به پاها وارد می‌شوند باعث بهبودی خار پاشنه می‌شوند. این محصولات قابلیت استفاده آسان دارند و راحتی هر چه تمام را برای پاها به ارمغان خواهند آورد.

سخن پایانی

شما باید به هنگام خرید کفش به نکات مهمی اعم از پاشنه مناسب کفش، ابعاد مناسب کفش و جنس مناسب آنها توجه کنید. به این منظور باید کفش‌های خود را در مراکز معتبری تهیه نمایید. برند چرم سورنا از جمله برندهای معتبر و باسابقه در زمینه تولید انواع کیف و کفش است. تمامی محصولات این برند از چرم اصل تهیه شده است. کیفیت عالی و انعطاف پذیری این کفش‌ها مانع از ایجاد خار پاشنه شده و در صورت ابتلا به این عارضه، باعث بهبودی آن خواهند شد.

اشتراک‌گذاری مطلب

مطالب مرتبط

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.