Search

ست کردن رنگ لباس زنانه

ست کردن رنگ لباس زنانه

فهرست مطالب

خرید ست پوشاک زنانه یکی از جذاب‌ترین کارهای مورد علاقه خانم‌های ایرانی است. داشتن یک کفش زنانه چرم برای هر خانمی لازم است. خانم‌ها برای داشتن استایل شیک همیشه دغدغه ست رنگ لباس را دارند. منظور از ست پوشاک زنانه چیست؟ هنگامی که شما یک طیف رنگی از مانتو، شال، شلوار، روسری، کیف و کفش را با هم می‌پوشید در اصطلاح می‌گویند لباس‌ها را با هم ست کرده‌اید. در فصل زمستان استفاده از یک نیم بوت چرم به همراه یک کیف چرم این زیبایی را چند برابر می‌کند.

در برخی مواقع طراحان تیشرت و شلوار، مانتو و شلوار، تیشرت و شلوارک، کیف و کفش را به صورت ست به بازار عرضه می‌کنند. به عنوان مثال علاوه بر یک رنگ بودن مانتو و شلوار یک طرح هماهنگ هم در مانتو و هم در شلوار دیده می‌شود. به این حالت ست پوشاک زنانه گفته می‌شود. ست کردن لباس همراه با بوت زنانه چرم سلیقه شما را در زمینه ست کردن نشان می‌دهد.

ست کردن رنگ لباس

در اصول ست کردن لباس‌ها باید رنگ‌های مکمل را در نظر گرفت. مثلاً رنگ بنفش که ترکیبی از قرمز و آبی است، اگر با رنگ متضاد زرد ترکیب شود، جلوه بی‌نظیری می‌گیرد. برای ست کردن کافی است رنگ‌هایی که با یکدیگر مکمل هستند و کنتراست مناسبی دارند را شناسایی کنید تا بتوانید آن‌ها را در یک لباس هنرمندانه به کار ببرید.

اگر در هنگام خرید نگران ست کردن رنگ لباس مشکی، طوسی و سفید که در لباس به کار رفته هستید، نگران ست شدن آن‌ها نباشید زیرا این رنگ‌ها با بیشتر رنگ‌ها قابلیت هماهنگ شدن دارند.

ست کردن رنگ لباس

ست کردن رنگ لباس‌ها با هم

اصول رنگ شناسی در لباس یکی از محبوب‌ترین روش‌هایی است که هنرمندان و طراحان مد از آن برای ست کردن رنگ لباس زنانه استفاده می‌کنند. چرخه رنگ‌ها نیز یک نمودار دایره‌ای است که رابطه بین رنگ‌های مختلف را نشان می‌دهد. ایزاک نیوتن اولین چرخه رنگ را طراحی کرد.

به طور کلی رنگ‌هایی که در چرخه رنگ وجود دارند به سه گروه اصلی تقسیم می‌شوند:

  • رنگ‌های اصلی
  • رنگ‌های ثانویه
  • رنگ‌های مرتبه سوم

یک دسته دیگر هم برای رنگ‌ها وجود دارد که احتمالاً تا به حال به گوشتان خورده است؛ رنگ‌های مکمل در ست لباس که مهم‌ترین نکته آن توجه داشتن به قانون هارمونی رنگ‌ها است.

تکنیک‌ های ست کردن رنگ لباس

یکی از نکات مهم در ست کردن رنگ لباس زنانه ست کردن کیف با رنگ شلوار یا دامن است. نیازی نیست که کفش شما دقیقاً هم رنگ کیف باشد. در گذشته اگر کسی کیف و کفش یک رنگی نداشت به عنوان شخصی بد سلیقه شناخته می‌شد اما در دنیای امروزه و با دانستن اصول ست رنگ لباس این ترکیب کاملاً رد شده است و به نظر می‌رسد یک تنها استفاده از یک تناژ خاص و مشابه کیف برای انتخاب کفش کفایت می‌کند.

تکنیک‌های ست کردن رنگ لباس

اگر لباسی دارید که چندین رنگ در زمینه آن به کار رفته است و نمی‌دانید که لباس خاکستری با چه رنگی ست می‌شود یا لباس سفید با چه رنگی ست می‌شود؟ بهتر است رنگی که بیشترین درصد را به خود اختصاص داده است را در نظر بگیرید و برای ست کردن انتخاب کنید.

ست کردن لباس با رنگ قهوه‌ ای

طبق قوانینی که بیان شد می‌توان جدول‌های متفاوتی از رنگ‌هایی که به خوبی جفت می‌شوند تهیه کرد. برای ست کردن رنگ قهوه‌ای، شکلاتی، با رنگ خردلی روشن هماهنگی وجود دارد. شما با ست قهوه‌ای و خردلی یک استایل شیک و خاص برای خود طراحی می‌کنید. ست کردن لباس با رنگ آبی هم یکی از محبوب‌ترین طیف‌های رنگی است. اگر نمی‌خواهید ظاهرتان پر رنگ باشد و جلب توجه کنید، می‌توانید ست کردن لباس با رنگ صورتی را امتحان کنید البته در نظر داشته باشید که حتماً رنگ صورتی کم رنگ باشد نه صورتی جیغ؛ که در این صورت توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنید.

ست کردن لباس با رنگ قهوه‌ ای

لباس قرمز با چه رنگی ست می‌ شود؟

رنگ قرمز نشانه انرژی است ولی باید توجه داشت که از آن دسته رنگ‌هایی نیست که به توان همیشه یا به طور مرتب پوشید. همچنین شخص را کمی چاق‌تر از سایز واقعی نشان می‌دهد. استفاده از رنگ قرمز برای پیراهن و رنگ سفید برای دامن شخص را با نشاط‌تر و زنده‌تر جلوه می‌دهد. قرمز رنگ جوانی است و نوجوانان و جوانان می‌توانند لباس‌ها و حتی کفش و کیف خود را از این رنگ انتخاب کنند.

لباس قرمز با چه رنگی ست می‌شود

لباس زرد با چه رنگی ست می‌ شود؟

رنگ زرد یکی از رنگ‌های اصلی است و جز رنگ‌های گرم به حساب می‌آید و درخشندگی زیادی داشته و معمولاً شادی و طراوت به همراه می‌آورد. رنگ‌های بسیار زیادی در چرخه رنگ وجود دارند که می‌توان با این رنگ ست کرد. یکی از اصلی‌ترین رنگ‌هایی که می‌تواند مکمل رنگ زرد شود رنگ بنفش است. این دو رنگ در کنار هم می‌توانند یک ترکیب کامل رنگی به وجود آورند و خیلی شیک و زیبا شوند.

ست کردن لباس با رنگ سبز

رنگ سبز از آن دسته رنگ‌هایی است که حتماً باید اصول ست کردن آن را بدانیم زیرا که با هر رنگی ست نمی‌شود. برای زیباتر شدن ست لباس با رنگ سبز، بهتر است رنگ سبز تیره را با رنگ‌های شادی مثل زرد و نارنجی استفاده کنید. به عنوان مثال یک مانتوی زیتونی با کیف و کفش نارنجی بسیار زیبا است. البته به یاد داشته باشید در به کار بردن رنگ زرد بهتر است از تونالیته‌های روشن زرد استفاده شود. می‌توانید از رنگ سفید هم به عنوان رنگ سوم این ست لباس استفاده کنید که ترکیب بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند. در ست کردن لباس با رنگ بنفش در نظر داشته باشید از بنفش‌هایی استفاده کنید که به صورتی متمایل هستند و خیلی جیغ نیستند. البته از بنفش ارغوانی بسیار تیره یا بادمجانی در کنار سبزه تیره هم می‌توان استفاده کرد.

ست کردن کاپشن چرم

با شروع فصل زمستان کاپشن چرم‌ترند می‌شود و این سؤال مطرح خواهد شد که با کاپشن چرم چه کفشی بپوشیم؟ آقایون زیر کاپشن چرم می‌توانند از یک بلوز یا تی شرت (بسته به برودت هوا) استفاده کنید. از آنجایی که اغلب کاپشن چرم را فیت می‌خریم نمی‌توانیم لباس ضخیمی زیر آن بپوشید. برای شلوار می‌توانید از شلوار جین و شلوار کتان کمک بگیرید. نکته مهم انتخاب رنگ شلوار، بلوز و کاپشن است که بتواند تناسب رنگی مناسبی داشته باشد. در ادامه این کفش است که باید انتخاب شود. کفش می‌تواند چرم یا کفش کتانی باشد. این بسته به مدل شلوار دارد که کدام یک از کفش را انتخاب کنید. در اغلب اوقات کاپشن مشکی رنگ انتخاب مناسبی است؛ چرا که با همه انواع رنگ‌های می‌توانید آن را ست نمایید. اما کاپشن قهوه‌ای با محدودیت‌های کمتری برای آقایان مناسب است.

ست کردن دستکش چرم

دستکش چرم یکی از جذاب‌ترین المان‌های استایل شما خواهد بود. تفاوتی ندارد که از این دستکش‌ها آقایون یا خانم‌ها استفاده کنند. با یک انتخاب مناسب برای کاپشن و پالتو می‌توانید از این دستکش‌ها کمک بگیرید. اگر از دستکش چرم مشکی استفاده می‌کنید؛ به راحتی می‌توانید آن را با دیگر رنگ‌هاست کنید. فقط دقت کنید که اگر چرم را برای دستکش استفاده کنید، باید دیگر چرم‌ها نیز با رنگ مشکی باشند.

ست کردن کلاه چرم

با شروع فصول سرد سال، سردردها به سراغمان می‌آید و بهترین انتخاب برای پیشگیری از حساسیت سینوس‌ها استفاده کردن کلاه چرم است. کلاه چرم در مدل‌های مختلف طراحی می‌شوند و اغلب آن‌ها در داخل خود دارای قسمت پشمی است که توانایی پوشاندن پیشانی و گوش‌ها را دارد. این کلاه‌های از دیرباز توسط اهالی شهرهای سردسیر در ایران استفاده می‌شده است. داشتن نقاب در بعضی از آن‌ها از آسیب نور خورشید پیشگیری می‌کند. آقایونی که این کلاه انتخاب می‌کنند، کار سختی در پیش ندارد. این کلاه‌ها با هر لباسی قابل استفاده هستند. اما باید رنگ تمامی المان‌های چرم شما یکسان باشند.

استایل شخصی چیست؟

استایل شخصی را می‌توان در هر بخش از زندگی پیدا کرد. اینکه شما چه نوع ژانر فیلمی می‌پسندید یا اینکه کدام نوع موسیقی یا کتابی برای شما جذاب است، استایل شخصی شما را مشخص می‌کند. اما در مورد لباس پوشیدن، استایل شخصی شما، سلیقه شما را نشان می‌دهد. آیا اهل پوشیدن لباس‌های با رنگ روشن هستید؟ آیا حتی در تابستان پوشیدن لباس‌های چرم را ترجیح می‌دهید؟ آیا همیشه رسمی لباس می‌پوشید؟ هر کدام از این طرز لباس پوشیدن‌ها می‌تواند استایل شخصی شما را تعیین کند. اغلب ما در سنین مختلف استایل‌های خاص خود را داریم و استایل شخصی در ایران چندان نمی‌تواند سلیقه شخصی ما باشد بلکه آداب و رسوم، فرهنگ شهری که در آن زندگی می‌کنیم و محدودیت‌های دینی ما هستند که استایل لباس پوشیدن ما را تعیین می‌کنند.

استایل شخصی چیست؟

کلام آخر

در این مقاله شما را با اصول ست کردن رنگ لباس زنانه آشنا کردیم. اکنون شما می‌توانید مانند طراحان حرفه‌ای مد، لباس‌های خود را به خوبی با هم ست کنید و یک استایل شیک و جذاب داشته باشید.

اشتراک‌گذاری مطلب

مطالب مرتبط

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.