Search

آیا کفش چرم جا باز می کند؟ چگونه؟

آیا کفش چرم جا باز می کند

فهرست مطالب

کفش چرم به مروز زمان جا باز می کند اما شاید تمایل داشته باشید به روند افزایش سایز کفش چرمتان سرعت ببخشید. در این مقاله سعی کرده ایم به این سوال اساسی پاسخ بدهیم ” آیا کفش چرم جا باز می کند ؟ چگونه؟!”

آیا کفش چرم جا باز می کند
آیا کفش چرم جا باز می کند

آیا امکان دارد کفش چرم جا باز کند ؟ راهکارهای گشاد کردن کفش چرم

جواب به سوال ” آیا کفش چرم جا باز می کند ” بله است اما چگونه؟ در ادامه چهار راهکار برای تسریع در جا باز کردن کفش چرم زنانه و مردانه برای شما آورده ایم که هرکدام از آن ها کارساز هستند.

راهکار اول : جا باز کردن کفش چرم با استفاده از روش انجماد

این روش برای جا باز کردن کفش چرم می تواند موثر باشد. یک نایلون فریز را پر از آب کنید و درون کفش قرار دهید طوری که تمام سطح درونی کفش را پوشش دهد. سپس کفش را درون یک نایلون فریز دیگر قرار دهید که تا حد امکان با رطوبت در تماس نباشد. بعد از آن کفش را درون فریزر قرار دهید.

در هنگام قرار دادن کفش چرم درون فریزر دقت کنید که فشاری روی کفش نباشد و کفش روی سطح صاف قرار داشته باشد. پس از گذشت یک شبانه روز وقتی مطمئن شدید که نایلون درون کفش چرم به صورت کامل منجمد شد، کفش را از فریز بیرون بیاورید و منتظر بمانید تا یخ ذوب شود.

عایا کفش چرم جا باز می کند
آیا کفش چرم جا باز می کند

راهکار دوم : جا باز کردن کفش چرم با استفاده از لوازم تخصصی

می توانید این کار را به کفاش متخصص بسپارید؛ اما اگر قصد دارید خودتان انجام دهید راهکار های زیر را مطالعه کنید.

  • از اسپری های مخصوص باز کننده ی کفش چرم استفاده کنید: برای این کار کفش چرم را از جایی آویزان کنید و اسپری بزنید. پس از گذشت مدتی آن را استفاده کنید.
  • از قالب افزایش سایز کفش چرم استفاده کنید: این کار کمی زمانبر است اما اکثر کفاشی ها از این راهکار استفاده می کنند. ابتدا قالبی که برای سایز بزرگتر در نظر دارید را تهیه کنید و درون کفش قرار دهید. پس از مدتی قالب را بردارید و کفش را استفاده کنید.
  • از کاندیشر استفاده کنید: کاندیشر وسیله ای است برای جا باز کردن کفش چرم، که انواع متفاوتی دارد. کاندیشر یا به صورت مایع یا دستمال مخصوص در بازار پیدا می شود. ابتدا کاندیشر را به کفش چرم زده و پس از دو ساعت آن را از سطح کفش پاک کنید.

راهکار سوم : جا باز کردن کفش چرم با استفاده از گرم کردن

حرارت باعث انبساط کفش چرم می شود. برای این کار از سشوار استفاده کنید.

ابتدا یک جوراب کلفت بپوشید و کفش را به پا کنید. پس از آن سشوار را تا وقتی که چرم گرم شود روی آن نگه دارید.پاها را درون کفش حرکت داده تا کفش حالت بگیرد و کمی راه بروید. تا انتهای سرد شدن کفش چرم کفش را به پا داشته باشید تا بهترین حالت مناسب را به خود بگیرد.

راهکار چهارم : استفاده از جو

گاوچران ها از این راهکار برای جا باز کردن کفش چرم استفاده می کردند. جو یا هر دانه ای که به وسیله ی آب متورم می شود را درون کفش قرار دهید و روی آن آب بریزید. پس از گذشت یک شب و پس از آنکه دانه ها متورم شدند آن ها را خارج کرده و کفش را بپوشید تا با سایز پا همگونی پیدا کنند.

مشاهده محصولات کفش چرم زنانه

اشتراک‌گذاری مطلب

مطالب مرتبط

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.