Search

قبل از خرید محصولات چرمی این نکات را رعایت کنید!

محصولات چرمی

فهرست مطالب

 محصولات ساخته شده از چرم از طیف وسیعی از لحاظ کیفیت و نحوه تولید برخوردار هستند و لازم است خریداران از نکات ضروری خرید محصولات چرمی آگاهی کاملی را دارا باشند. چرم از جمله متریال­هایی است که به دلیل زیبایی، دوام و تنوع بالا به عنوان یکی از بهترین مواد برای تولید انواع محصولات در سطح جهان شناخته می­گردد. محصولات چرم بسیار متنوع و شامل انواع کیف و کفش و البسه هستند .

از آنجایی که محصولات چرمی مانند کیف پول چرم، بوت چرمی و یا … از کیفیت بالا و همینطور قیمت بالایی برخوردارند، شناخت این محصولات اهمیت زیادی پیدا می کند؛ چرا که ممکن است برخی افراد سودجو با فروش محصولاتی تقلبی پول زیادی را از شما بگیرند و در ضمن محصول نامرغوبی مانند محصولات چرم مصنوعی را به شما بفروشند. به همین جهت به شما پیشنهاد میکنیم که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

نکات مهم خرید چرم:

اولین راهی که می‌توانید تصور کنید این است که از جاهایی خرید خود را انجام دهید که تولید کننده تخصصی محصولات چرمی باشند و در واقع بتوانید اطمینان خاطر نسبت به محصولاتشان داشته باشید و همینطور بتوانید با بهره گیری از مشاوران خبره اشان به انتخابی محصولی درست و مناسب بپردازید.

فروشگاه هایی که تولید کننده محصولات چرمی باشند، غالبا محصولات دسته اول خود را به شما می فروشند پس در نتیجه قیمت های آن ها باید بسیار مناسب تر از سایرین باشد چرا که هزینه ها بدون در نظر گرفتن هزینه های مازادی همچون پورسانت های واسطه ها حساب می‌ شوند.

در هنگام خرید محصولات چرمی فروشنده باید برای شما در فاکتور فروش درج عنوانی به این مضمون داشته باشد. همینطور باید به شما کارت ضمانتی برای محصول چرمی مد نظرتان ارائه کند و در صورتی که این کار از طرف فروشنده انجام نشد، از او آنچه که گفته شد را مطالبه کنید. زیرا بعدا بتوانید در صورت بروز مشکل با در دست داشتن سند و مدرکی از حق خود دفاع کنید!

نکات خرید محصولات چرمی

چرم­ها در دو نوع طبیعی و صنعتی در بازارهای مصرفی وجود دارند و تشخیص برخی چرم­های مصنوعی باکیفیت از چرم طبیعی برای بسیاری از افراد دشوار است. از آنجا که تولیدات و مصنوعات چرمی توسط مواد اولیه با درجه کیفیت­های مختلف و توسط شرکت­ها و برندهای گوناگونی تولید می­شود، این محصولات دارای کیفیت، مرغوبیت، دوام و ظاهر متفاوتی هستند و لازم است در هنگام خرید کالاهای چرمی به موارد مختلف توجه نماییم تا محصولی با کیفیت را تهیه کنیم. مهم­ترین موارد و نکات ضروری خرید محصولات چرمی شامل جنس و نوع چرم، بوی چرم، دوام، نوع دوخت و برند تولید کننده محصول می­باشد که در ادامه به طور کامل در خصوص هر کدام توضیح خواهیم داد.

نکات خرید محصولات چرمی

جنس چرم

یکی از مهم­ترین نکات ضروری خرید محصولات چرمی توجه به جنس چرم است. چرم طبیعی متریالی است که از فرآوری پوست حیواناتی مانند گاو، گوسفند، شترمرغ، شتر و بز، پرندگان و برخی آبزیان دریایی مانند کوسه و ماهی به دست می­ آید. بسته به نوع چرم و نوع دباغی آن، کیفیت این چرم­ها با یکدیگر متفاوت است. همچنین انواع مختلف چرم­های صنعتی نیز در سرتاسر جهان، توسط شرکت­های گوناگونی تولید می­ گردد.

این نوع چرم از پلاستیک و پلیمر مصنوعی تهیه می­شود و در تولید انواع البسه، اکسسوری و کیف و کفش به کار برده می­شود. بنابراین اولین نکته در هنگام خرید محصولات چرمی توجه به جنس آن، یعنی ارگانیک بودن و یا صنعتی بودن آن است. مسلماً چرم­های طبیعی به دلیل سازگاری با محیط زیست، کیفیت بالا، دوام و زیبایی چشم ­نواز از قیمت­های بالاتری نسبت به سایر چرم­های صنعتی برخوردار هستند. اگر علاقه مند به مشاهده نمونه کفش های چرم طبیعی هستید پیشنهاد میشود از صفحه کفش چرم طبیعی زنانه دیدن کنید.

محصولات چرمی

در ساخت محصولات چرمی از چرم طبیعی گاو استفاده می شود که دارای نشانه هایی است مانند بو، لطافت، پرز و … که با داشتن اندکی تجربه می توانید چرم اصل را از غیر اصل تشخیص بدهید. اگر چنانچه که این تجربه را ندارید نگران نباشید، چرا که در ادامه به بررسی این نشانه ها خواهیم پرداخت:

  • در صورت نگاه به بافت چرم اصلی خواهید دید که خطوط روی چرم از الگویی پیروی نمی کنند و نا منظم هستند ولی چرم های مصنوعی طرحی کاملا منظم را در همه نقاط چرم دارا هستند.
  • چرم های اصلی در هنگام قرار گرفتن زیر تابش نور خورشید نمی توانند نور را به طور منظم منعکس کنند و در بعضی نقاط مات و در برخی دیگر صیقلی به نظر خواهند رسید ولی چرم مصنوعی نور را کاملا یکدست منعکس می کند
  • چرم طبیعی ضخامت یکدستی ندارد و در بعضی جاها نازک تر یا زخیم تر است و این بر خلاف چرم مصنوعی است
  • یکی از اصلی ترین نشانه های تشخیص چرم طبیعی رویه داخلی یا پشتی چرم است. برای مشاهده پشت چرم باید از درز های داخلی محصول و یا کناره های متصل شده به زیپ ها استفاده کنید و چنانچه هر گونه آثاری از نخ یا شبکه های طوری دیدید، شک نکنید که محصول کاملا تقلبی است و چرم مصنوعی است. زیرا بافت پرزی شکل پشت چرم هرگز قابل شبیه سازی نیست.
  • چرم طبیعی به راحتی آتش نمیگیرد ولی چرم مصنوعی به دلیل تهیه شدن از پلاستیک پس از در معرض حرارت قرار گرفتن به سرعت جمع می شوند و می سوزند.
  • راه دیگر تشخیص لمس جنس است. اجناس چرمی بر خلاف چرم مصنوعی حسی گرم به دست منتقل می کنند اما چرم مصنوعی سرد و سخت است.

محصولات چرمی

نوع چرم

نوع چرم از دیگر آیتم­های مهم و نکات ضروری خرید محصولات چرمی است. چر­م­ها بسته به نوع به سه دسته سبک، نیمه سنگین و سنگین تقسیم بندی می­شوند و هر یک برای تولید محصولاتی خاص استفاده می­شوند. این تقسیم ­بندی بر اساس درجه ضخامت و کیفیت چرم است.

چرم­ها در دسته­ بندی­ هایی دیگر که ناظر به نوع فرآوری آنهاست به چرم بالا دانه، چرم دانه کامل، چرم تقسیمی و چرم پیوندی تقسیم می­شود. در این تقسیم چرم­هایی که خاصیت طبیعی بودن آن بیشتر حفظ شده باشد، مانند چرم بالا دانه و چرم دانه کامل از کیفیت بسیار مرغوبی برخوردارند. این نوع متریال کاملآً دست­ نخورده است و حتی ممکن است حاوی لکه­ هایی نیز باشد. چرم­های غیر طبیعی نیز بسته به کیفیت مواد اولیه دارای انواع مختلفی هستند و برای تشخیص کفش چرم اصل می­توان از طریق نوع برش لبه­ ها، ظاهر، بو و میزان نرمی آنها را از چرم طبیعی تشخیص داد.

محصولات چرمی

بوی چرم

از دیگر نکات ضروری خرید محصولات چرمی توجه به بوی چرم محصول است. محصولات تولید شده از چرم­های طبیعی دارای بوی طبیعی پوست حیوانات است که شاید برای برخی جالب نباشد. اما این بو یکی از بهترین راه­های تشخیص محصولی باکیفیت است. چرم­های مصنوعی خصوصاً محصولاتی که از چرم­هایی با کیفیت پایین تولید شده­ اند دارای بوی پلاستیک مانندی هستند که نشان می­دهد محصول از چرم طبیعی تولید نشده است.

توجه به نوع دوخت محصول

توجه به نوع دوخت بیرونی، تودوزی ها، دوخت لبه ­ها و مواردی از این دست از مهم­ترین نکات ضروری خرید محصولات چرمی است. امروزه محصولات و کالاهای تولید شده از انواع مختلفِ چرم­های طبیعی و ارگانیک توسط شرکت­ها، برندها و کارگاه­های کوچک و بزرگ صنعتی و خانگی تولید و روانه بازار مصرفی می­شوند. طول عمر محصولات چرمی لزوما به عمر چرم بستگی ندارند و بیشتر از اینکه خود طول عمر چرم اهمیت داشته باشد، دوخت این محصولات است که اهمیت دارد. پس در نتیجه در هنگام خرید محصولات چرمی توجه کنید که دوخت ها کج نباشند، خیلی به لبه های کار نزدیک نباشند و دسته های کیف هم باید با دوختی محکم یا پرچ قوی به بدنه کیف متصل شده باشند.

محصولات مرغوب و با دوام با استفاده از بهترین نوع مواد اولیه و با به کارگیری بهترین و پیشرفته­ ترین تجهیزات توسط استادکاران ماهر و متخصص تولید می­گردد و نوع دوخت چرم و طراحی محصول، یکی از برترین نشانه­های درجه کیفی آن است. دوخت­های حرفه­ای و تخصصی موجب بالارفتن دوام و ماندگاری محصولات چرمی می­شوند و از آسیب محصول جلوگیری می­کنند. در صورت تمایل میتوانید از صفحه بوت چرم زنانه دیدن کنید و در صورت علاقه مندی امکان سفارشی دوزی نیز در سایت سورنا چرم فراهم است!

محصولات چرمی

رنگ و طراحی کار

نوع طراحی هوشمندانه و رنگ چرم نیز از دیگر نکات ضروری است. انواع چرم­ پس از فرآوری و دباغی با استفاده از رنگ­های مرغوب، رنگ ­آمیزی می­شوند و محصولات چرمی در رنگ­بندی­ های متنوع در بازار موجود هستند. همچنین سازندگان کالاهای چرم در تلاش هستند طراحی­های به روز را بر روی محصولات پیاده کنند. هنگام خرید محصولات چرمی لازم است که با توجه به استایل، نوع پوشش، کارایی مد نظر برای کالا مانند انواع کیف­های دوشی و اداری و مواردی از این دست، محصولی متناسب از نظر کاربرد، طراحی و رنگ را انتخاب نماییم.

محصولات چرمی

یراق آلات چرمی

 کیفیت یراق آلات از مهم ترین مواردی است که در هنگام خرید کیف چرم زنانه به کار می رود پس در هنگام خرید به ظرافت و کیفیت یراق آلات چرمی دقت کنید و کاملا چک کنید تا زیپ ها، قفل ها، سگک ها و … کاملا فلزی و آب کاری با کیفیت داشته باشند. در صورتی که قصد خرید کیف دارید، باید این را بدانید که زیپ های فلزی در محصولات چرمی عمر بیشتری نسبت به زیپ های پلاستیکی دارند. به همین دلیل سعی کنید انتخابتان در وحله اول زیپ های فلزی باشد و در قدم بعدی سعی کنید که قفل ها و زیپ ها را چندین بار باز و بسته کنید تا از درستی و روان بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

مشاهده محصولات کیف چرم زنانه

منابع:

https://bestleather.org/types-of-leather/

https://joojoobs.com/top-ten-essential-leather-accessories-man/

 

اشتراک‌گذاری مطلب

مطالب مرتبط

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.